سلامت جنسی

چگونه بهترین رابطه جنسی را تجربه کنیم؟

در این مقاله شما خواهید خواند

آیا لازم است اهمیت رابطه جنسی یا سکس خوب و نقش قوی آن در رضایت فرد از زندگی مشترک توضیح داده شود؟ قطعاً رابطه جنسی مهمترین هدف در زندگی یک شخص نیست. اما نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد. مطالعات بسیاری نقش رابطه جنسی خوب را در عزت نفس، اعتماد به نفس، اثربخشی اجتماعی و غیره نشان داده اند. برای داشتن رابطه جنسی خوب، ابتدا باید در مورد رابطه جنسی آموزش دیده باشید. بدن خود را بشناسید و همچنین بدن همسرتان را بشناسید. پس از شناخت بدن و فیزیولوژی آن، باید انتظارات جنسی همسرتان را بشناسید و این تنها از طریق گفتگو به دست می آید. شما باید نقاط حساس بدن و عشق خود را بشناسید، فواید رابطه جنسی را بدانید تا بهترین رابطه جنسی را داشته باشید.

در این مقاله سعی کرده ایم نتایج تجربیات خوب جنسی زوج های موفق را برای شما جمع آوری کنیم. اما رابطه جنسی خوب چیست؟ اگر در زندگی جنسی خود مشکل دارید و نمی دانید چه کسی می تواند به شما کمک کند، نگران نباشید! میتوانید با یک روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید و توصیه های لازم را دریافت کنید.

رابطه جنسی خوب چیست؟ (بهترین رابطه جنسی)

پیتزا مثل رابطه جنسی است. حتی اگر بد باشد، باز هم خوب است.» احتمالاً این جوک را شنیده اید. اما آیا هر رابطه جنسی خوب و لذت‌بخش است، حتی بدترین آن؟

پاسخ ما منفی است. کلمه “خوب” می تواند معانی مختلفی داشته باشد. به همین دلیل، گاهی اوقات تعیین بهترین سکس بسیار دشوار است. رابطه جنسی شامل افکار و احساسات ما می شود. معنی و کیفیت رابطه جنسی خوب در طول زمان و از طریق تجربه یا از یک شریک به شریک دیگر تغییر می کند. رابطه جنسی خوب یک تجربه شناختی نیست. بلکه یک تجربه عاطفی و احساسی است که از طریق نوعی ارتباط صمیمی ایجاد می شود. شاید بتوانیم این اصول کلی را برای رابطه جنسی خوب بنامیم. این اصول شامل رابطه صادقانه، احترام متقابل، تفریح ​​و لذت در سنین مختلف هستند.

اما چگونه بهترین تجربه جنسی را داشته باشیم؟

برای داشتن رابطه جنسی خوب همه شرایط لازم باید وجود داشته باشند. زوج ها باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی باید در وضعیت خوبی باشند و زندگی خانوادگی سالمی داشته باشند. یک فرد مضطرب نمی تواند از رابطه جنسی لذت ببرد. فردی که از نظر جسمی ضعیف است قدرت لذت بردن و دادن شادی به همسرش را ندارد.

از سوی دیگر، یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای رابطه جنسی خوب و مفید و لذت بخش، آموزش صحیح جنسی است. کسانی که تحصیلات جنسی دارند و به خوبی از تکنیک های جنسی و مسائل و مشکلات خود آگاه هستند، می توانند از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرند.

25 نکته برای رابطه جنسی خوب و مراحل رابطه جنسی

زوج ها عادت ها و راه هایی برای داشتن رابطه جنسی خوب دارند. در این قسمت 25 نکته برای داشتن بهترین رابطه جنسی را خواهید خواند:

1. زوج های موفق رابطه جنسی منظم دارند و این بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی است

زوج‌هایی که از نظر جنسی راضی هستند، این حس را تجربه می‌کنند که چیزی بیش از آمیزش و رابطه جنسی وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که آنها معمولاً حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند. با این حال، باید توجه داشت که یک برنامه منظم برای داشتن رضایت جنسی فوری نیست. اما نزدیک بودن فیزیکی به شریک زندگی‌تان اغلب می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شما یک زوج سالم در یک محیط سالم هستید. بنابراین سعی کنید بین روابط جنسی خود فاصله زیادی قرار ندهید.

معمولاً چند بار در هفته رابطه جنسی دارید؟ در دنیای واقعی، تعداد معمولی وقفه ها می تواند از زوجی به زوج دیگر بسیار متفاوت باشد. مطالعات متعدد نشان داده است که معمولاً زوج های 30 ساله می توانند 1 تا 3 بار در روز رابطه جنسی داشته باشند. فعالیت جنسی در 40 سالگی کاهش می یابد و به دو بار در هفته می‌رسد. با این حال، هیچ قانونی برای تعداد ذکر شده برای برقراری رابطه جنسی وجود ندارد.

2. در مورد رابطه جنسی و نحوه برخورد با آن آگاه باشید

رابطه جنسی خوب به یک کتابچه راهنمای جنسی خوب نیز نیاز دارد. اگر می خواهید بهترین رابطه جنسی را داشته باشید، باید همیشه با یک روانشناس در تماس باشید.

اگر در زندگی جنسی خود مشکلی دارید که نمی دانید چگونه با آن کنار بیایید، می توانید از افرادی که اطلاعات بیشتری دارند کمک بگیرید. به عنوان مثال، اگر نمی توانید شریک زندگی خود را به ارگاسم برسانید، یا اگر نمی توانید خود را به ارگاسم برسانید، بهتر است این موضوع را با یک درمانگر جنسی در میان بگذارید. شناخت بدن و الگوهای تحریک جنسی می تواند انگیزه خوبی برای رابطه جنسی خوب باشد. اگر روش های تحریک جنسی همسرتان را بشناسید، می توانید او را به اوج لذت جنسی برسانید. توجه داشته باشید که برای ایجاد انگیزه در همسرتان مجبور نیستید از روش های عجیب و غریب استفاده کنید. خودتان را بشناسید و سپس از طریق سکس درمانی شریک زندگی خود را بشناسید.

3. چگونه رابطه جنسی خوب داشته باشیم: نحوه برخورد

تماس فیزیکی ابزاری قدرتمند برای ایجاد دوستی و اعتماد است. واضح است که لمس و تماس بدنی در حین رابطه جنسی مهم است. اگرچه برخی از افراد به لمس حساس تر هستند، لمس کردن فراتر از تحریک در مرحله معاشقه (قبل از دخول) نیز بسیار موثر است.

درمانگران جنسی ( درمانگران جنسی) از تکنیکی به نام «sensate focus» یا «تمرکز روی درک احساس لمس» استفاده می کنند. این تمرینی است که شما را در معرض روش های مختلف احساس لمس قرار می دهد و موجب می شود نسبت به لمس و درک احساسات خود حساس تر شوید.

باید گفت که لمس، فشار را برای رسیدن به مقاربت یا دخول را کاهش می دهد. تجربه نشان می‌دهد افرادی که به لمس اهمیت می‌دهند دوام بیشتری در رابطه جنسی داشته و از رابطه جنسی رضایت بیشتری دارند. زیرا بیشتر از آن لذت می برند و در دراز مدت صمیمیت بیشتری به دست می آورند. در نتیجه برای داشتن رابطه جنسی خوب نیاز به لمس دارید! مهمترین قسمت بدن یک زن که می تواند او را هیجان زده کند پوست اوست. بنابراین یکی از مهم ترین راه های افزایش میل جنسی زنان، لمس بدن اوست.

4. اعتماد یکی از مهمترین پایه های رابطه جنسی است

4. اعتماد یکی از مهمترین پایه های رابطه جنسی است

تحقیقات نشان می دهد که زوج های خیانتکار در اتاق خواب خوشحال نیستند. آنها بیشتر از زوج هایی که به یکدیگر اعتماد دارند احساس نارضایتی می کنند.

اعتماد و صداقت در مورد رابطه جنسی نیز صدق می کند. شما باید راحت در مورد مسائل جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنید. پس به یکدیگر بگویید مشکل رابطه جنسی چیست. جالب است بدانید که بسیاری از زوج ها فکر می کنند اگر در حین رابطه جنسی به ارگاسم نرسند، مزاحم شریک زندگی خود می شوند. این زمانی است که او گاهی مجبور می شود به قول خودش پاسخ دهد یا وانمود کند که راضی است.

بنابراین، اگر در رسیدن به ارگاسم مشکل دارید، باید شریک زندگی خود را از آن مطلع کنید. اگر احساسات خاصی نسبت به بدن خود یا بدن همسرتان دارید، یا اگر چیزی شما را آزار می دهد، به همسرتان نیز اطلاع دهید. مطمئن باشید که می توانید بهترین رابطه جنسی را داشته باشید.

5. قبل از رابطه جنسی با یک متخصص جنسی (سکس تراپیست) مشورت کنید

ملاقات با یک متخصص جنسی می تواند به شما در برقراری ارتباط بهتر کمک کند. اگر مشکل شما ناشی از مسائل دیگری مانند مشکلات مالی یا خانوادگی است. گفتار درمانی می تواند برای همه روابط شما مفید باشد. این بدان معنی است که شما می توانید با حل مشکلات دیگر کار خوبی انجام دهید.

گاهی اوقات از زندگی جنسی خود لذت نخواهید برد و ممکن است احساس کنید یک چیزی کم است. تنها کسی که می تواند به شما کمک کند یک روانشناس است. اگر شریک جنسی شما بیماری ها و اختلالات مختلف داشته باشد یا خودتان دچار اختلال جنسی شده اید چه باید کرد؟ تنها راه برای تشخیص دقیق بیماری خود صحبت با یک متخصص است.

6. برای داشتن رابطه جنسی عالی، باید انعطاف پذیر باشید

روابط جنسی همیشه ثابت نیست. گاهی اوقات طبیعی است که شریک زندگی شما تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد. میل و اولویت جنسی هر فرد می تواند در طول زمان با افزایش سن، سلامت جسمی و فشارهای زندگی روزمره تغییر کند.

زوج‌هایی که در مورد نیازهای جنسی خود و شریک زندگی‌شان کنجکاو و انعطاف‌پذیر باقی می‌مانند، احساس بهتری دارند که منجر به زندگی جنسی کامل‌تر و بهتر آنها میگردد.

بنابراین چنانچه فکر می کنید که میل جنسی شما یا شریک زندگیتان تغییر کرده است یا به دلایلی دیگر آن رابطه قبلی را ندارید، سعی کنید تا انعطاف پذیر باشید. به تمایلات جنسی خود و شریک زندگی خود فضایی بدهید تا او بتواند با اطمینان در مورد خواسته ها و تمایلات فعلی خود صحبت کند. انعطاف پذیری شما به نفع رابطه شما است.

اگر دو طرف راضی و منعطف باشید، هیچ کدام آسیب نمی بیند و رابطه جنسی آرام و دلپذیر خواهد بود. اما اگر همیشه فقط یک نفر منعطف باشد، رابطه و رضایت جنسی مختل می شود.

۷- برای رابطه جنسی خوب وقت بگذارید

۷- برای رابطه جنسی خوب وقت بگذارید

اختصاص زمان برای شریک زندگی تان، چه در حین و چه قبل از رابطه جنسی، عامل مهمی در رابطه جنسی شما است. شما باید برای ارضای نیازهای جنسی و عاطفی شریکتان وقت بگذارید.

گاهی اوقات بدن شما به زمان بیشتری برای پاسخ دادن به تحریکات جنسی نیاز دارد. با افزایش سن، سطح تستوسترون در مردان کاهش می یابد که می تواند نعوظ و حفظ آن را دشوار کند. از سوی دیگر، کاهش استروژن در دوران یائسگی می تواند باعث خشکی واژن در زنان و تاخیر در تحریک جنسی در زنان شود. سعی کنید همیشه زمان کافی برای لذت بردن از رابطه جنسی داشته باشید.

یکی از مهم ترین نتایج وقت گذاشتن و معاشقه، افزایش لذت جنسی زنان است. برانگیختگی و تحریک جنسی در مردان و زنان تا حدودی متفاوت است. وقتی مردی برانگیخته می شود، این را می توان با نعوظ آلت تناسلی او فهمید. این ممکن است در یک دقیقه برای یک فرد اتفاق بیفتد.

اما برای خانم ها موضوع کمی فرق دارد. در زنان کم کم تحریکات جنسی ایجاد می شود و میل در آن افزایش می یابد. خیسی واژن یکی از علائمی است که برای داشتن رابطه جنسی خوب باید کاملاً روان شود.

8. برای داشتن رابطه جنسی متمایز خلاق باشید ( انواع روش های امیزش جنسی را بیاموزید)

آیا زندگی جنسی شما در موقعیت های تکراری گیر کرده است؟ گاهی اوقات زوج ها از رابطه جنسی تکراری شکایت دارند. شما باید از این موضوع آگاه باشید و اگر از یک نوع رابطه جنسی یا رابطه جنسی موضعی احساس خستگی می کنید. به همسرتان بگویید در این مدت، پوزیشن ها، حرکات، سکته ها و تحریک های مختلف را امتحان کنید تا آلت تناسلی خود را تحریک کنید. تکنیک های جدید همچنین می توانند احساسات جنسی شما را افزایش دهند تا بتوانید بیشتر به اوج لذت جنسی برسید. بنابراین برای داشتن رابطه جنسی خوب باید پوزیشن های مختلف را آزمایش کنید!

برخی از پوزیشن ها و تکنیک های جنسی که می توانید امتحان کنید عبارتند از:

  • دست زدن و لمس کردن
  • رابطه جنسی دهانی
  • رابطه جنسی مقعدی
  • استفاده از انگشت
  • خود ارضایی
  • رابطه جنسی واژینال
  • رابطه جنسی با محصولات جنسی

البته همه این روش ها باید با رضایت طرفین باشد و طرفین از آن بهره مند شوند. اگر به طرف مقابل تحمیل شود، نه تنها رابطه جنسی را بهبود می بخشد، بلکه مانع از برقراری ارتباط مثبت بین طرفین می شود.

9. اولویت های خود و همسرتان را در نظر بگیرید

تحقیقات نشان می دهد زوج هایی که بر جلب رضایت شریک زندگی خود و لذت طرف مقابل تمرکز می کنند، احساس خوشبختی بیشتری می کنند.

برای داشتن رابطه جنسی خوب، باید به نیازهای جنسی طرف مقابل گوش دهید. احساسات شریک زندگی خود را در مورد رابطه جنسی برآورده کنید و موقعیت هایی را که همسرتان دوست دارد را فراموش نکنید.

برای توجه بیشتر به آنچه که شریک زندگی تان از شما می خواهد، باید او را بشناسید و به او گوش دهید. اگر فکر می کنید که شریک جنسی شما خودخواه است، به لذت ها و خواسته های شما اهمیت نمی دهد، از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کمک به شما در مورد بهترین رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید.

10. رابطه جنسی بهتر با دارو و ابزارهای جنسی (روش های جدید برای داشتن رابطه جنسی)

10. رابطه جنسی بهتر با دارو و ابزارهای جنسی (روش های جدید برای داشتن رابطه جنسی)

نارضایتی شما از رابطه جنسی ممکن است بر اساس چیزی فیزیکی باشد. یعنی دو نفر رابطه جنسی دارند، اما اختلالات انزالی دارند، مثلاً زود انزالی. در این موارد باید از داروهایی استفاده کرد که عملکرد جنسی را بهبود می بخشد.

کسانی که از انزال زودرس رنج می برند می توانند از داروهای تاخیری مانند اسپری تاخیری یا اسپری بی حس کننده موضعی برای کاهش احساس سوزش استفاده کنند. در این صورت تحریک طرف مقابل و همچنین لذت بردن از رابطه جنسی زمان بیشتری می برد، اما این اسپری ها و قرص های تاخیری گاهی باعث اعتماد به نفس در افراد می شود.

روان کننده داروی دیگری است که می توانید برای بهبود عملکرد جنسی از آن استفاده کنید. ژل روان کننده یا لوبریکانت باعث بهبود رابطه جنسی و کاهش درد در حین مقاربت می شود. برای کسانی که از خشکی واژن رنج می برند، این درمان می تواند فوق العاده باشد.

اگر در مورد استفاده از ابزار مناسب شک دارید یا نمی دانید از کدام ابزار استفاده کنید، مهم است که با پزشک یا روانشناس خود مشورت کنید. ابزارهای جنسی می توانند رابطه جنسی را راحت‌تر کنند و تجربه جنسی لذت بخش تری را ایجاد نمایند.

11. تأثیرات پورن بر رابطه جنسی (آیا فیلم های جنسی و فیلم های سوپر برای رابطه جنسی مناسب هستند؟)

فقط دیدن عکس های جنسی یا فیلم های پورن هر زوج می تواند حواس طرف مقابل را ناراحت کند. اما اگر با هم پورن تماشا کنید چه؟ آیا دوباره آنها را ناراحت می کند یا هر دو را خوشحال می کند؟

آیا پورن همیشه بد است؟! ما جواب این سوال را نمی دانیم. اما تجربه نشان داده است که تصاویر اروتیک یا فیلم های پورن گاهی اوقات اتاق خواب را برای برخی از زوج ها گرم می کند. اما اعتیاد به پورنوگرافی می تواند بر توانایی برخی از مردان برای رسیدن به نعوظ و ارگاسم با شریک زندگی خود تأثیر بگذارد. پورن همچنین انتظارات غیر واقعی در روابط جنسی ایجاد می کند. این می تواند عزت نفس شریک زندگی شما را از بین ببرد و به رابطه جنسی آسیب برساند. بنابراین وقتی صحبت از پورن می شود، خود را به رابطه جنسی خوب محدود نمایید!

نکته جالب دیگری که باید در مورد پورن بدانید این است که پورن برای درمان سرد مزاجی نیز استفاده می شود. زمانی که میل جنسی یک مرد یا یک زن به اندازه کافی بالا نباشد، از راه حل های مختلفی برای افزایش میل جنسی استفاده می شود. یکی از راه های افزایش میل جنسی زنان و مردان پورنوگرافی است. البته روش های دیگری مانند دمنوش های گیاهی و آماده سازی های شیمیایی نیز بسیار مهم است

گرایش جنسی: انواع و راهکارهای مدیریت مشکلات جنسی بیشتر بخوانید: گرایش جنسی: انواع و راهکارهای مدیریت مشکلات جنسی

12. آیا سکس خوب یا رابطه جنسی عالی همیشه با ارگاسم همراه است؟

برای رسیدن به ارگاسم و لذت دچار وسواس نشوید. قطعا با هر دخول نمی توان به اوج لذت جنسی رسید. همچنین می توان گفت که هدف از هر برخورد جنسی ارضا شدن نیست.

گاهی اوقات، نگرانی در مورد اینکه آیا به ارگاسم خواهید رسید یا خیر، ممکن است برای برخی از زوج ها فشار زیادی ایجاد کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای نزدیکی به طریقی همدیگر را لمس کرده یا به بهم متصل شوید. لازم نیست در مورد ارگاسم دروغ بگویید.

در بسیاری از موارد عدم آشنایی با بدن خودتان و بدن شریک زندگی نقش مهمی در نرسیدن به ارگاسم دارد. به همین دلیل است که خودارضایی برای زنانی که با بدن خود آشنایی ندارند توصیه می شود. اگر می دانید کدام روش و تحریک بیشترین لذت را به شما می دهد، می توانید به همسرتان بگویید. اما اگر نمی دانید چه چیزی برای شما لذت می برد، چگونه می توانید برای شریک زندگی خود لذت ببرید؟

13. بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی این است که شریک زندگی خود را بشناسید و در مورد او و علایقش بیاموزید

آموزش، آموزش، آموزش! یکی از مهمترین نکات تاثیرگذار که تاثیر مثبتی بر رابطه جنسی دارد، آموزش است. اگر اطلاعات کافی در مورد شریک جنسی و بدن او داشته باشید و بتوانید تفاوت های خود را با او تشخیص دهید، بیشتر مشکلات شما حل خواهد شد. اگر همسرتان را خوب بشناسید، می توانید میل جنسی او را افزایش دهید و رابطه جنسی خوبی داشته باشید. در این زمینه از یک تراپیست و متخصص کمک بگیرید.

بدن مردان و زنان متفاوت است. آلت تناسلی مرد نیز با واژن زن بسیار متفاوت است. درک این تفاوت ها اغلب برای رابطه جنسی خوب ضروری است. جدای از این مسائل کلی، موقعیت هر فرد، نیازها و خواسته های شخصی هر زن و مرد ممکن است با یکدیگر متمایز باشد.

به عنوان مثال، درک اینکه نقطه اوج لذت جنسی شریکتان کجاست، می تواند برای دستیابی به یک رابطه جنسی خوب بسیار مفید باشد. برخی از افراد، معمولاً مردان، می توانند بلافاصله و بدون تحریک نعوظ داشته باشند. اما بیشتر زنان برای تحریک جنسی نیاز به پیش بازی و معاشقه دارند. رعایت این تفاوت ها می تواند رضایت متقابل شما را افزایش دهد.

توجه بیشتر مردان برای درک بدن یک زن می تواند انگیزه بزرگی باشد و با صبر و تحمل می تواند درباره همسرش بیشتر بیاموزد.

شیوه‌های داشتن یک رابطه جنسی ایده‌آلمشکلات و اختلالات جنسی
برای داشتن یک رابطه جنسی خوب بایستی وقت بگذارید.احساس درد در هنگام مقاربت و دخول (dyspareunia)
گفتگو درمانی می‌تواند در روابط زناشویی و جنسی شما بسیار اثرگذار باشد.نبود ارگاسم یا نرسیدن به اوج لذت جنسی
با اعتماد‌ نمودن به شریک جنسی تان می‌توانید بهترین تجربه ممکن را داشته باشید.عدم توانایی تحریک
تماس فیزیکی روشی اثرگذار است که موجب ایجاد ارتباط و اعتماد می‌شود.کاهش میزان تستوسترون 
با راه های تحریک جنسی همسرتان را آشنا شویدمشکلات در انزال
به دفعات رابطه جنسی لذت بخش و منظم داشته باشید.اختلال عملکرد نعوظ
نیازهای خود را به راحتی با همسرتان بازگو کنید.عدم احساس اطمینان

14. مهم نیست که چقدر از ازدواج شما گذشته است؛ با هم قرار بگذارید

14. مهم نیست که چقدر از ازدواج شما گذشته است؛ با هم قرار بگذارید

آیا برای همه چیزهای مهم زندگی تان وقت نمی گذارید؟ پس چرا برای رابطه جنسی خوب وقت ندارید؟ برنامه‌ریزی جنسی می‌تواند بسیار جذاب باشد. گاهی اوقات برنامه ریزی کردن خوب است. زمانی را برای سکس خود تعیین کنید.

این بدان معنا نیست که شما نباید بدون قرار قبلی سکس داشته باشید. این کار ممکن است به عنوان یک یادآوری طولانی مدت برای زوج ها باشد که در میان کشمکش های روزانه خود، باید برای رابطه جنسی خوب وقت بگذارند. برقراری ارتباط مجدد با شریک زندگی خود نه به عنوان یک شریک یا والدین، بلکه به عنوان یک معشوق، به شما یادآوری می کند که چرا در وهله اول جذب هم شده اید. مشاهده شده است که این نوع قرار شما را به رابطه جنسی داغ بازمی گرداند.

برخی از افراد برای تماشای فیلم با هم قرار می گذارند و تجربیات مختلفی را امتحان می کنند. همه اینها می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی جنسی شما داشته باشد. قبل از اینکه برای خواب آماده شوید برنامه ریزی کنید. شما می توانید اتاق خود را خوش‌بو و زیبا کنید. می توانید از شمع های رنگارنگ و زیبا استفاده کنید. لباس های شیک و متفاوت بپوشید، سعی کنید رابطه جنسی خوب و خاصی داشته باشید. حتی اگر بیش از 10 سال است که ازدواج کرده اید، قرار قبلی برای سکس می تواند تأثیر فوق العاده ای بر زندگی جنسی شما داشته باشد.

15. عادی بودن را فراموش کنید

تحقیقات علمی ژورنال EverydayHealth نشان می‌دهد که زنان انواع مختلفی از روابط جنسی را تجربه می‌کنند و از آن لذت می‌برند. همانطور که در بالا ذکر شد، موقعیت های جدید برای رابطه جنسی خوب می تواند تأثیر شگفت انگیزی داشته باشد. در نتیجه روابط خود را در محیط های جدید یا موقعیت های هیجان انگیز گسترش دهید.

با این حال، این بدان معنی نیست که شما باید حتماً اینگونه بوده یا برای رابطه جنسی خوب ریسک کنید. در هر صورت، شما باید از رابطه خود محافظت کنید. این توصیه فقط برای این است که بدانید خواسته های شما هر چقدر هم که عجیب باشد همسرتان می تواند آنها را بپذیرد. برای داشتن رابطه جنسی خوب، ابراز تمایل و تخیلات جنسی خود کافی است.

به عنوان مثال، لازم نیست با تلاش برای عشق ورزی با فردی که مبتلا به مازوخیسم جنسی است یا فردی که سادیسم جنسی دارد، لذت ببرید و تنوع ایجاد کنید. برای تجربه لذت جنسی لازم نیست به خود آسیب برسانید. عادی نبودن به معنای انعطاف پذیری در روابط جنسی است. زمانی که نسبت به تجربه های جدید هراسی نداشته باشید، می‌توانید چیزهای جدید را در وجود خود بشناسید.

16. بهداشت فردی تا چه اندازه در رابطه جنسی خوب نقش دارد؟

شاید باور نکنید، اما برای رابطه جنسی خوب باید به بهداشت خود توجه کنید و این می تواند یکی از مهم ترین مسائل زندگی شما باشد.

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر یا دوش گرفتن قبل از رابطه جنسی، استفاده از خوشبو کننده بدن از مواردی است که باید قبل از رابطه جنسی در نظر بگیرید.

سعی کنید با رعایت بهداشت فردی از بیماری ها و عفونت های مقاربتی پیشگیری کنید. اگر نگران سلامتی همسرتان هستید به او بگویید. زیرا بی تفاوتی همسرتان در دراز مدت باعث سرد شدن رابطه شما می شود.

تصور کنید که زن مبتلا به عفونت قارچی یا کاندیدا است. ترشحات سفید و پنیری زیاد برای هیچکدام از طرفین حس خوبی ندارد. از طرفی خارش و سوزش سکس را دردناک و ناخوشایند می کند. اگر یکی از زوجین عفونت باکتریایی داشته باشد، این وضعیت او را آزار می دهد و از رابطه جنسی خود لذت نمی برد.

اما رعایت بهداشت فردی نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود، بلکه باعث حفظ سلامتی و بهبود زندگی جنسی هر دو طرف می شود.

17. رابطه جنسی خوب نیاز به تغذیه خوب دارد

حتما نقش مکمل ها، مولتی ویتامین ها و تغذیه مناسب را در رابطه جنسی خوب شنیده اید. جا دارد به نقش ویژه ماهی ها در افزایش میل جنسی شما اشاره کنیم. ماهی با گشاد کردن رگ‌های خونی منجر به نعوظ بهتر می‌شود. علاوه بر این، روغن ماهی باعث افزایش تستوسترون در بدن شما می شود. در نتیجه، تحریک جنسی بیشتری خواهید داشت. با خوردن ماهی می توانید مقدار زیادی روغن ماهی دریافت کنید، اما ممکن است مصرف مکمل ها آسان تر باشد.

مکمل هایی مثل آهن، ویتامین E، امگا 3 نقش مهمی در رابطه جنسی دارند. اگر رابطه جنسی خوبی ندارید، باید با یک متخصص تغذیه نیز مشورت کنید.

اگر سرماخوردگی دارید و میل جنسی کمی دارید، می توانید با رژیم غذایی مناسب آن را بهبود ببخشید. اگر خانمی کاهش میل جنسی را تجربه کرده باشد، می توان از برخی داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی در خانم ها استفاده کرد. از طرفی اگر بدن ضعیف باشد، انرژی بدن کم می شود، انرژی جنسی نیز کم می شود و فرد تمایلی به نزدیکی ندارد.

18. رابطه جنسی صحیح به خودی خود باعث درد نمی شود

18. رابطه جنسی صحیح به خودی خود باعث درد نمی شود

رابطه جنسی باید شگفت انگیز باشد. اگر رابطه جنسی به شما آسیب می رساند، باید دلیل آن را بدانید. درد هنگام مقاربت می تواند یک موضوع ساده باشد که با تغییر وضعیت یا اضافه کردن روان کننده قابل حل است.

اما درد هنگام رابطه جنسی می تواند ناشی از عفونت قارچی واژن، یک بیماری مقاربتی تشخیص داده نشده، اندومتریوز، سندرم مثانه دردناک، ولوودینیا یا حتی سرطان باشد. سعی نکنید خودتان علت درد را تشخیص دهید. در این موارد باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

19. چگونه همسر خود را راهنمایی کنیم و رابطه جنسی داشته باشیم؟

ممکن است همسرتان دوست نداشته باشد که به او بگویید چگونه رانندگی کند یا در مورد آشپزی نظر بدهید، اما مطمئناً از توصیه شما در مورد رابطه جنسی قدردانی خواهد کرد. تنها سرمربی آن نباشید. یعنی می توانید به همسرتان جهت دهید یا کمک کنید. اما کاری نکنید که او احساس کند منفعل است و فقط باید به دستورات شما گوش فرا دهد.

20. انتخاب محیط مناسب چه تاثیری بر رابطه جنسی دارد؟ (یک اتاق خواب مناسب تأثیر معجزه آسایی دارد)

مطمئنا شما ترجیح می دهید اتاق خوابتان محل عشق باشد، نه یک دفتر کار یا مهد کودک. بدون نیاز به بازسازی به سادگی اسباب بازی های کودکان را کنار بگذارید، وسایل کار را کنار بگذارید و اتاق را برای رابطه جنسی آماده کنید. همچنین می توانید از شمع یا گل برای خاص تر کردن اتاق استفاده کنید.

21. داروهای ضد بارداری باعث می شود همسرتان احساس آرامش کند

شاید باور نکنید، اما بسیاری از زوج ها نگران باردار شدن در حین رابطه جنسی هستند. اگر نگران بارداری هستید، نمی توانید آن را متوقف کنید. به همین دلیل است که باید بهترین روش فرزندپروری را بدانید و اگر اکنون تصمیم به زایمان دارید. به همسرتان اطمینان دهید که این روش را امتحان خواهید کرد.

نکته مهم دیگر این است که باید نقشه دوم داشته باشید. یعنی اگر لغزش کردید، پلن B داشته باشید. یک قرص ضد بارداری اورژانسی که می توانید بعد از رابطه جنسی مصرف کنید و تا حدودی از بارداری خلاص شوید. اما باید بدانید که استفاده مداوم از این قرص توصیه نمی شود. برای یافتن بهترین روش بارداری؛ با یک متخصص زنان مشورت کنید.

22. اگر می خواهید رابطه جنسی خوب داشته باشید. شما باید از وضعیت عروقی خود آگاه باشید

برخی از مشکلات سلامتی بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، بیماری های قلبی، آرتریت روماتوئید، فشار خون بالا و دیابت می توانند بر سلامت و رضایت جنسی ما تأثیر بگذارند. اما رابطه بین سکس خوب با این بیماری های جسمی چیست؟ جریان خون.

برانگیختگی جنسی به جریان خون در رگ های خونی کوچک اندام های تناسلی زنانه از جمله کلیتوریس و آلت تناسلی مرد بستگی دارد. بنابراین، هر چیزی که جریان خون را در نواحی حساس شما مسدود کند، می تواند از تحریک شما جلوگیری کند. اگر بیماری عروقی دارید یا سابقه این بیماری ها را دارید. از یک متخصص قلب کمک بخواهید.

23. بهترین راه برای داشتن یک سکس خوب و داشتن رابطه جنسی عالی، استراحت کافی است.

23. بهترین راه برای داشتن یک سکس خوب و داشتن رابطه جنسی عالی، استراحت کافی است.

آیا می دانستید 67 درصد زنان مشکل خواب دارند؟! به گفته مجله everydayhealth، زنان بیشتر از رابطه جنسی به خواب نیاز دارند. اشتباه نکنید این گزارش به این معنا نیست که زنان رابطه جنسی را دوست ندارند یا ترجیح می دهند بخوابند. اما نکته بسیار مهمی را بیان می کند.

زوج ها به خصوص خانم ها باید بدن خود را برای رابطه جنسی آماده کنند. یکی از مهم ترین چیزها برای خانم ها خواب کافی است. پس اگر همسرتان کار می کند یا مادر است یا به هر دلیلی می دانید که او شبانه روز استرس زیادی را تحمل می کند. بگذارید کمی استراحت کند.

به یاد داشته باشید که چقدر برای رابطه جنسی آماده اید. حتما با همسرتان صحبت کنید. البته تمام موارد فوق در مورد آقایان نیز صدق می کند. بنابراین قبل از اینکه به رابطه جنسی فکر کنید؛ توجه به همسرتان و توصیه به او برای داشتن یک استراحت خوب و توجه به سلامت روحی و جسمی او باعث ارتباط بهتر و در نتیجه رابطه جنسی بهتر می شود.

24. آیا یک اندام خوب می تواند تضمین کننده رابطه جنسی خوب باشد؟

جواب منفی است. اما بدن بد قطعا منجر به رابطه جنسی بد می شود. قدرت بدنی یا فیزیک مناسب (که ممکن است بسته به سلیقه و فرهنگ فردی متفاوت باشد) تضمین کننده داشتن یک رابطه جنسی خوب نیست. اما مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند احتمال داشتن رابطه جنسی بد را کاهش دهد. همانطور که در بخش های بالا در مورد شناخت بدن، استفاده از ماهیچه ها و حتی غذا و کالری آنها و کیفیت رابطه جنسی بحث شد. باید بدانید که قدرت بدنی برای رابطه جنسی موفق نیز مفید است.

گاهی اوقات حتی از رابطه جنسی به عنوان ورزش شدید و کالری سوزی یاد می شود. این بدان معنی است که داشتن یک رابطه جنسی جالب برای مدت طولانی نیاز به آمادگی جسمانی بالا برای مردان و زنان دارد.

برای داشتن یک ارگاسم واقعی باید بر عضلات بدن به ویژه عضلات لگن تسلط داشته باشید. تکنیک های کنترل ماهیچه مختلفی وجود دارد. اما یکی از بهترین نکات ورزشی برای داشتن رابطه جنسی عالی؛ پیلاتس است.

چرا پیلاتس و نه ورزش دیگر؟ پیلاتس روی بسیاری از عضلات جانبی کف لگن مانند عضلات عرضی یا فوقانی شکم کار می کند. کار کردن با عضلات شکم باعث تقویت عضلات لگن می شود که در داشتن ارگاسم شگفت انگیز اثرگذار است.

تناسب اندام، تمرینات بدنی و کنترل عضلات می تواند منجر به رابطه جنسی خوب شود. اما شما نباید از بدن خود خجالت بکشید! اجازه ندهید شکم یا پهلوهایتان باعث عدم اعتماد به نفس شما شود.

25. خجالت نکشید و شجاع باشید

مطمئن باشید هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند تا رابطه جنسی بهتری داشته باشید. همانطور که گفته شد، شما باید صادق باشید، تمایلات خود و شریکتان را بشناسید و به خود و شریک زندگی خود اعتماد کنید. اگر تمام این مراحل را طی کرده اید، باید همین الان بی خجالت اقدام کنید.

تنها یک دلیل وجود دارد که از همسرتان در مورد نیازهای جنسی خود خجالت بکشید. شما بدون داشتن رابطه جنسی خوب، رابطه خوبی با شریک زندگی خود نخواهید داشت. زیرا اگر خود و همسرتان را بشناسید و دوست داشته باشید، می توانید با احساس امنیت بالا نیازهای خود را برآورده کنید.

البته توجه داشته باشید که اصرار بیشتر از حد باعث ایجاد تنش در آینده خواهد شد. کم کم به این شرایط عادت خواهید کرد، یعنی فقط در شرایط خاصی می توانید رابطه جنسی داشته باشید. خب این اصلا خوب نیست! بنابراین، شجاع باشید و سعی کنید نیازهای خود را به راحتی با شریک زندگی خود در میان بگذارید و مطمئن شوید که همسرتان آن را دوست و دارد و لذت می‌برد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا