گوش، حلق و بینی

لیست بهترین جراح بینی تهران ❤️

لیست بهترین جراحان بینی گوشتی و بینی استخوانی در تهران

اگر شما تصمیم دارد جراحی زیبایی بینی انجام دهید، اولین سوالاتی که برای شما مطرح خواهد شد این است که، بهترین متخصص و جراحی بینی تهران کیست؟ و یا برخی از آقایان به دنبال بهترین جراح بینی مردانه در تهران هستند. این روزها تبلیغات در حوزه معرفی دکتر جراح بینی در تهران بسیار زیاد شده و انتخاب در بین آن‌ها را بسیار دشوار کرده است. شما قبل از انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران، بهتر است این آگاهی را داشته باشید که برای عمل زیبایی بینی باید به چه تخصص پزشکی مراجعه داشته باشید و یا اینکه بینی شما استخوانی است و یا بینی گوشتی.

در این مطلب سعی شده است به شما در مورد موارد مختلفی هم‌چون انواع روش‌‌های عملی زیبایی بینی، انواع مدل بینی، مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی بینی، نحوه انتخاب جراح بینی خوب و منصف در تهران و عوارض عمل بینی آگاهی داده شود.

چه پزشکانی می‌توانند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند؟

درمان هر کدام از مشکلات و بیماری‌ها می‌بایست توسط پزشک متخصص خودش انجام شود و شما نمی‌توانید برای درمان مشکلات کلیوی به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید!. جراحی زیبایی بینی هم از این موضوع مستثنا نیست. در حوزه پزشکی اساسا رشته تخصصی با عنوان جراح زیبایی وجود ندارد اما برخی از رشته‌های پزشکی بر اساس ضوابط و قوانین موجود، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند. طبق همین قوانین تنها 3 رشته پزشکی جراح و فوق تخصص جراحی پلاستیک، جراح و متخصص گوش، حلق و بینی و جراح دهان، فک و صورت مجاز به انجام عمل زیبایی بینی هستند.

یکی از نکاتی که حتما می‌بایست قبل از جراحی بینی به آن توجه داشته باشید، این است که مطمئن شوید که پزشک شما دارای یکی از 3 تخصص گفته شده باشد. برای اطلاع از رشته تخصصی پزشک می‌توانید از سایت نظام پزشکی کشور استفاده کنید. کافی است وارد سایت نظام پزشکی شوید و بر اساس نام و نام خانوادگی پزشک و یا کد نظام پزشکی جستجو انجام دهید و از آخرین تخصص پزشک خود اطلاع پیدا کنید.

لیست معرفی بهترین جراحان بینی تهران

برای اینکه بتوانید به راحتی بهترین جراح بینی تهران را پیدا کنید، باید به یک سری فاکتورها از جمله، مهارت و تعداد عمل‌های موفق پزشک جراح، توانایی بالا در انجام جراحی بینی، قدرت تجسم بالا، قرار دادن سلامت بیمار در اولویت، مشاوره‌های مناسب قبل از عمل جراحی بینی، انجام آزمایشات لازم قبل از عمل، دارا بودن اخلاق حرفه‌ای و دلسوزانه و صبور بودن هنگام برخورد با بیمار و پاسخ به سوالات وی توجه داشته باشید.

نام پزشکتخصص پزشکآدرس و تلفن پزشک
دکتر رضا ساریخانیمتخصص گوش، حلق و بینیمشاهده آدرس و تلفن
دکتر علی کوهیفلوشیپ تخصصی گوش ، حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژیمشاهده آدرس و تلفن
دکتر محمدرضا مقدم نیافوق تخصص جراحی پلاستیک و زیباییمشاهده آدرس و تلفن
دکتر امیر دریانیفوق تخصص جراحی پلاستیک و زیباییمشاهده آدرس و تلفن
دکتر سیدرضا سیدمحمد دولابیمتخصص ENT و فلوشیپ جراح بینی و سینوسمشاهده آدرس و تلفن
دکتر علی اصغر ذوالفقاریمتخصص ENT و فلوشیپ جراح بینی و سینوسمشاهده آدرس و تلفن
دکتر آیه شهابی پورمتخصص گوش، حلق و بینیمشاهده آدرس و تلفن
دکتر مسعود حسن پورمتخصص گوش، حلق و بینیمشاهده آدرس و تلفن
دکتر پیمان دبیرمقدمفلوشیپ گوش، حلق و بینیمشاهده آدرس و تلفن
دکتر احمدعلی رجب پورفوق تخصص جراحی پلاستیک و زیباییمشاهده آدرس و تلفن
دکتر عبداله عباسیفوق تخصص جراحی پلاستیک و زیباییمشاهده آدرس و تلفن
دکتر مانی آرش رادمتخصص جراح دهان ، فک و صورتمشاهده آدرس و تلفن
دکتر فرزین سرکاراتمتخصص جراح دهان ، فک و صورتمشاهده آدرس و تلفن

در ادامه به معرفی برخی از پزشکان نام برده شده در بالا خواهیم پرداخت.

دکتر رضا ساریخانی از پزشکان جراح بینی تهران

دکتر ساریخانی متخصص گوش، حلق و بینی هستند و در سال ۱۳۷۹ به عنوان نفر اول وارد رشته تخصصی گوش، حلق و بینی شدند و تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار عمل زیبایی بینی موفق را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

دکتر ساریخانی در دکتریاب بیش از 700 رای داشته‌اند که توانسته‌اند امتیاز 4.85 از 5 را کسب کنند که این آمار نشان بر توانایی این پزشک دارد.

دکتر علی کوهی جراح بینی در تهران

دکتر علی کوهی فوق تخصص(فلوشیپ) اتولوژی نرواتولوژی (جراحی گوش و قاعده جمجمه) هستند.

دکتر علی کوهی

ایشان در سال ۱۳۷۷ شروع به تحصیل در رشته پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران کردند. بلافاصله بعد از گذران پزشکی عمومی به عنوان رزیدنت در حوزه گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن در بیمارستان امیر اعلم به مدت ۴ سال مشغول به فعالیت شدند. در سال ۱۳۸۹ رتبه یک کشوری برد گوش، حلق و‌ بینی را کسب و در همان سال عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شدند. در سال ۱۳۹۷ دوره فلوشیپ اتولوژی _ نوراتولوژی و جراحی قاعده جمجمه را در دانشگاه استنفورد آمریکا سپری نمودند و عضو هیئت علمی پزشکی دانشگاه تهران هستند.

دکتر محمدرضا مقدم نیا فوق تخصص جراحی پلاستيک و زيبايی

دکتر محمدرضا مقدم نیا با شماره نظام پزشکی 83039 یکی از بهترین ها در زمینه جراحی پلاستیک ایران هستند که با مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک در استان گیلان، شهر رشت و نیز تهران مشغول به فعالیت هستند.

دکتر محمدرضا مقدم نیا

ایشان دارای بورد فوق تخصصی هستند. دکتر محمدرضا مقدم نیا به عنوان یکی از اعضای انجمن جراحان پلاستیک ایران نیز شناخته می شوند.

دکتر مانی آرش راد از جراحان بینی تهران

دکتر مانی آرش‌راد، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و پلاستیک بینی ( بورد تخصصی جراحی) و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

دکتر مانی آرش راد

دکتر احمدعلی رجب پور فوق تخصص جراح پلاستیک و جراحی زیبایی بینی در تهران

دکتر احمدعلی رجب‌پور، عضو بورد فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی هستند و از بهترین جراحان زیبایی تهران به شمار می‌روند.

دکتر احمدعلی رجب پور
دکتر احمدعلی رجب پور جراح پلاستیک و زیبایی بینی

ایشان همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه و بنیاد ملی نخبگان ایران بوده و از بهترین امکانات و تکنیک‌های به‌روز دنیا در جراحی‌های خود استفاده می‌کنند. حوزه تخصصی دکتر رجب پور در جراحی زیبایی و جراحی ترمیمی بینی می‌باشد و در این امر تبحر و تجربه کافی را دارند. علاوه بر این، ایشان مهارت ویژه‌ای در فرم بخشیدن به بدن از طریق پروسیجرهایی مثل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک دارند.

دکتر آیه شهابی پور جراح بینی در تهران

سرکارخانم دکتر آیه شهابی پور جراح و متخصص گوش، گلو و بینی در شهر تهران می‌باشند. ایشان علاوه بر جراحی زیبایی بینی در زمینه جراحی بلفاروپلاستی، جراحی اتوپلاستی و … نیز مشغول به فعالیت هستند.

علت سردرد و گزگز صورت بیشتر بخوانید: علت سردرد در سمت چپ و گزگز صورت

دکتر آیه شهابی پور

هدف خود را از جراحی بینی مشخص کنید

قبل از انتخاب و مراجعه به پزشک، سعی کنید اهداف خود برای انجام عمل بینی در تهران را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید پزشک متناسب را انتخاب کنید و هم‌چنین در جلسه مشاوره با پزشک بتوانید بهترین بازخورد را داشته باشید و پزشک از تمامی اهداف شما اطلاع داشته باشد. در ادامه به لیستی از این اهداف شایع اشاره می‌شود:

  • جراحی افتادگی نوک بینی
  • جراحی انحراف بینی
  • جراحی تقارن سوراخ‌های بینی
  • جراحی برطرف کردن مشکلات تنفسی
  • اصلاح فرم بینی
  • برطرف کردن پهن بودن بینی
  • جراحی برطرف کردن ایرادات عملکردی بینی

انواع تکنیک عمل زیبایی بینی در تهران

یکی از سوالاتی که در زمان مشاوره قبل از عمل جراحی زیبایی بینی از جراح پرسیده می‌شود، روش‌های عمل بینی است. جراحی بینی در تهران به طور کلی به 2 روش عمل بسته بینی و عمل باز بینی انجام می‌شود که هر کدام از این تیکنیک‌ها روش خاص خود را دارد و انتخاب هر کدام از این تکنیک‌ها کاملا به صلاحدید پزشک و همچنین خواسته‌های بیمار و نوع بینی دارد.

انواع عمل بینی در تهران

تفاوت عمل بینی باز و بسته

در روش عمل باز بینی یا همان رینوپلاستی باز، برش کوچکی در قسمت میانی بین دو سوراخ بینی انجام می‌شود. این برش به جراح بینی کمک می‌کند که پوست بینی را به‌راحتی بلند کند و به محیط بینی کاملا مشرف شود و عمل بینی را با دید مستقیم انجام دهد. این روش معمولا برای جراحی بینی گوشتی، تغییر انداره پره‌های بینی، جراحی ترمیمی بینی برای مرتبه دوم، اشکالات مادرزادی و مشکلاتی که بر اثر ضربه به بینی وارد شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روش رینوپلاستی بسته یا همان روش عمل بسته بینی، تمامی اصلاحات و تغییرات از داخل بینی انجام می‌شود و هیچ برشی روی بینی انجام نمی‌شود. در این روش عمل بینی به دلیل عدم برش بینی، تورم بعد از عمل کمتر است و زمان عمل نیز کوتاه‌تر می‌شود.

بهترین سن برای عمل جراحی بینی

یکی دیگر از سوالاتی که در افراد جوان و حتی پدر و مادرهای نگران وجود دارد این است که بهترین سن برای عمل زیبایی بینی چه سنی است؟. بهترین سن برای عمل بینی، پس از رسیدن به بلوغ کامل جسمی و معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است. علت اینکه عمل بینی باید بعد از سن بلوغ انجام شود این است که بینی مرکز رشد صورت است و دستور رشد کل صورت در زمان بلوغ، توسط صفحات رشد استخوانی که در بینی قرار دارند داده می‌شود و اگر قبل از بلوغ کامل انجام شود می‌تواند باعث ایجاد نواقصی در صورت شود.

انواع مدل عمل زیبایی بینی در تهران

در حال حاضر عمل جراحی زیبایی بینی به 3 روش جراحی بینی طبیعی، روش جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی نیمه فانتزی انجام می‌شود. در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

انواع عمل زیبایی بینی در تهران

جراحی بینی طبیعی

این نوع روش جراحی بینی که در آقایان بیشتر مورد تقاضا است بیشتر برای رفع مشکلات ظاهری بینی از جمله برطرف کردن برآمدگی‌های بینی، قوز بینی و متقارن سازی سوراخ‌های بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین جراح بینی طبیعی در تهران در این روش نوک بینی را در حالت استاندارد بین بینی و لب قرار می‌دهد و بینی از فرم خود خارج نمی‌شود.

جراحی بینی فانتزی

در روش جراحی فانتزی بینی که جراحی عروسکی بینی هم نیز نامیده می‌شود، زاویه بین لب بالایی با بینی بیشتر می‌شود و هم چنین پره‌های بینی قوس بیشتری به خود می‌گیرند. این نوع روش جراحی برای هر نوع صورتی مناسب نیست و ممکن است در جلسات مشاوره با پزشک، جراح از انجام درخواست شما برای بینی عروسکی خودداری کند.

جراحی بینی نیمه فانتزی

افرادی که صورتی کوچک و ظریفی دارند و بینی آن‌ها غضروفی و دارای پوست نازک است، بهترین کاندیدا برای عمل بینی نیمه فانتزی هستند. اینو نوع عمل بین عمل طبیعی و عروسکی قرار دارد و برای افرادی که تمایل دارند بینی آنها کمی با حالت طبیعی تفاوت داشته باشد، مناسب است. این نوع مدل بینی در خانم‌ها طرفدار بیشتری دارد. بهترین جراح بینی عروسکی در تهران در این نوع روش زاویه بین لب بالایی و بینی را بین 90 الی 105 درجه قرار می‌دهد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

بینی‌ با پوست ضخیم، غدد چربی فراوان و منافذ باز پوست را، بینی گوشتی می‌نامند. همان طور که گفته شد بهترین روش برای بینی‌های گوشتی روش عمل باز است. بینی گوشتی معمولا غضروف ضعیفی دارد که بهترین جراح بینی گوشتی تهران با تقویت غضروف بینی و اصلاحات بر روی چربی و پوست بینی گوشتی، آن را به بهترین فرم شکل می‌دهد.

یکی از نگرانی‌هایی که افراد با بینی گوشتی دارند این است که آیا بینی آن‌ها بعد از عمل ممکن است به حالت قبلی خود باز گردد؟ در پاسخ به این نگرانی باید گفت که در صورتیکه پزشک جراح کار خود را به درستی انجام دهد، بینی فرم ثابت به خود می‌گیرد و به حالت قبل از عمل برنمی‌گردد.

بعد از عمل زیبایی بینی چه مراقبت‌هایی باید انجام شود؟

بعد از عمل بینی برای سریع در بهبود و شکل گیری فرم جدید بینی می‌بایست به یکسری نکات توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب بعد از عمل بینی چی بخوریم و چی نخوریم را مطالعه کنید.

  • بعد از عمل، از کمپرس سرد در زیر چشم و اطراف بینی استفاده کنید
  • در روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی با توجه به دستور پزشک استراحت کنید و بهتر است بر روی تخت و با فاصله دادن سر نسبت به تخت استراحت کنید.(چند عدد بالشت زیر سر خود قرار دهید)
  • بر روی شکم نخوابید.
  • ترجیحا از عینک استفاده نکنید.
  • در صورتیکه پزشک برای شما دارو تجویز کرده باشد، حتما و مرتب دارو را مصرف کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • از غذاهای نرم و کم نمک استفاده کنید.
  • گچ یا اسپلینت بینی بهتر است بعد از یک هفته برداشته شود، اما بهترین زمان برداشت آن توسط پزشک جراح شما مشخص می‌شود.
  • در روزهای ابتدایی سر خود را زیاد به سمت پایین نگه ندارید.
  • در روزهای ابتدایی برای تمیز کردن بینی، جسمی را وارد آن نکنید.
  • اگر احساس کردین که عطسه دارید، هوای خروجی را از راه دهان خارج کنید.
  • از سیگار و قلیان دوری کنید.
  • 1 الی 2 ماه پس از جراحی زیبایی بینی به استخر بروید.
  • برای مصرف داروهای ضد درد و ضد التهاب حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • از فین کردن بینی خودداری کنید.
  • مشروبات الکلی مصرف نکنید.

نحوه نشستن بعد از عمل بینی

یکی از سوالاتی که مراجعه کنندگان به بهترین دکتر جراح بینی تهران می‌پرسند این است که بعد از عمل بینی چگونه باید نشست؟. نحوه نشستن در این دوران باید به نحوی باشد که سر مقداری بالاتر از حالت طبیعی قرار بگیرد و به هیچ عنوان نباید سر خود را پایین نگه دارید؛ چرا که خم کردن سر به سمت پایین فشار زیادی به بینی شما وارد می‌کند و خونریزی و تورم بینی را افزایش می‌دهد. بهترین حالت نشستن تکیه دادن به چند بالش به نحوی که سر به راحتی در راستای بالاتری از بدن قرار بگیرد می‌باشد.

بهترین جراح بینی غضروفی در تهران

در ابتدا باید مشخص شود که آیا بینی شما غضروفی است یا خیر؟ و سوال اینجاست که به چه بینی‌هایی غضروفی گفته می‌شود؟ بینی غضروفی دارای پوستی نازک است و ساختمان هرمی بینی دارای غضروفی مستحکم است. این بینی به‌نسبت بینی‌های گوشتی از چربی کمتری برخوردار است. بینی استخوانی یا بینی غضروفی به علت داشتن پوستی نازک، بعد از عمل جراحی بینی، ورم کمتری به‌نسبت سایر بینی‌ها دارد. یک جراح بینی غضروفی خوب در تهران باید بتواند ساختار و ظاهر بینی را به گونه‌ای شکل دهد که فرد دچار عارضه‌های تنفسی نشود و اگر فرد نیازی به جراحی نداشته باشد آن را صادقانه به مراجعه کننده اعلام کند.

برای دسترسی به بهترین جراح بینی غضروفی تهران می‌توانید از سایت معرفی و نوبت‌دهی دکتریاب استفاده بفرمایید.

لیست پزشکان مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا