سلامت جنسی

سکسولوژیست کیست ؟ آنچه باید در مورد مشاور روابط زناشویی بدانید

 از آن جا که مشاوره جنسی در رابطه با روابط جنسی بسیار حائز اهمیت است. ترجیح داده ایم تا همه موارد در این باب از موضوع را بیان داریم . البته در این میان سؤالات متعددی در رابطه دبا مشاوره و چرای مشاوره جنسی و از این قبیل سؤالات در میان اذهان عمومی وجود دارد. و از آن جمله سؤالات : این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به سکس تراپیست ، دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

چطور می توانیم رابطه جنسی بهتری داشته باشیم؟ دلایل ترس از رابطه جنسی چیست؟ انزال زود رس یا دیر انزالی به چه معناست؟ برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ دلایل ناتوانی جنسی چیست و سکسولوژیست چه کمکی به فرد در ناتوانی جنسی می کند؟

سکسولوژی

سکسولوژی مطالعات علمی درباره جنسیت است .و البته به فردی که در این زمینه فعالیت می کند ،سکسولوژیست یا مشاور جنسی گفته می شود.

سکسولوژیست به چه معناست؟

 از آن جا که فرد سکسولوژیست معنای واقعی رابطه جنسی را شرح می دهد و به اشخاص، آموزش نحوه ابراز علاقه و رابطه را می دهد و نیز توانایی آن را به فرد می دهد که بتواند از زندگی لذت بیشتری ببرد. در نتیجه رفتن به پیش سکسولوژیست شرمساری ندارد و با رفتن با پیش وی راه حلی برای اختلالاتی چون درمان انزال زود رس و یا دیر انزالی داده می شود.

برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

 از آن جهت که درمان بیماری هایی مانند اختلال در نعوظ بسیار حائز اهمیت بوده و فردی که دچار چنین بیماری می گردد حتما برای درمان باید به پزشکی متخصص و حاذق مراجعه کند و از درمان خودسرانه و نیز درمان هایی که ممکن است موجب آسیب گردد. جدا خودداری نماید.  

مواردی که ممکن است فرد به بیماری های ناتوانی جنسی مبتلا شود:

-مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان

-بیماری های قلبی و عروقی

-آسیب به دستگاه تناسلی و یا مشکلات هورمونی

-دیابت، بالا بودن کلسترول خون و …

بالا بودن فشار خون و مصرف داروهای پایین آورنده فشار خون

پس حتما باید به پزشک متخصص مراجعه نمود، چرا که باغ تشخیص وی نوع درمان مشخص می گردد و موجب بر درمان می گردد.

آشنایی با دلایل انزال زودرس

زود انزالی اختلالی مشترک در میان زنان و مردان است که البته در هریک دلایل مختلف دارد، که هر یک را جداگانه شرح خواهیم داد..

پوزیشن رابطه جنسی در بارداری بیشتر بخوانید: پوزیشن‌ رابطه جنسی مناسب در دوران بارداری

انزال زود رس در مردان:

-استرس

-افسردگی

-نداشتن رابطه جنسی در زمان های طولانی

-داشتن تجربه های جنسی به میزان کم

-مصرف برخی داروها

انزال زود رس در زنان:

-استرس

-افسردگی

-رژیم های غذایی غلط

-تماشای فیلم های پورن

 چگونگی داشتن رابطه جنسی موفق

در رابطه جنسی آن چه بسیار مهم است، شناخت از یکدیگر است و با شناخت همدیگر زوجین توانایی داشتن رابطه بهتر را خواهند داشت.. اما در برخی موارد نیاز است با مراجعه به پزشک اقدام به دریافت مشاوره و شناخت یکدیگر کنید. بسیاری از موارد بدون نیاز به تجویز دارو و تنها با صحبت کردن بر طرف می شود. البته نیز در برخی مواقع تجویز دارو داده می شود، که این نشان دهنده آن است که درمانی برای اختلال پیدا شده است و نگرانی برطرف خواهد شد. البته نباید این مسئله ر ا فراموش کرد که مصرف دارو در مدت زمان مشخصز و محدودی است و پس از تکمیل دوره درمان مصرف آن قطع می گردد و دیگر نیازی به مصرف دارو نمی باشد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا