روانشناسی و روان‌درمانی

تاثیرات تماشای فیلم پورن روی مغز

اثرات پایدار پورن بر مغز

5ماده شیمیایی  که در تحریک  جنسی دخیل هستند. و از مهم ترین سیستم های مغزی دوپامین درمغز که مسئول یادگیری مبتنی بر پاداش است. و انواع داروهای اعتیادآور مانند کوکائین، آمفتامین و متامفتامین مستقیما بر روی سیستم دوپامین اثر می‌گذارند. پس دوپامین زمانی افزایش می‌یابد که فرد در معرض محرک‌های جنسیب اشد یا زمانی‌که یک محرک بیش‌ازحد انتظار تحریک‌کننده باشد. و اثرات پورنوگرافی که در نتیجه سایت ها و دسترسی به آنان است که بر مغز به‌خصوص نوجوانان  اثرات مخرب جدی می گذارد. به‌همین‌دلیل، مدارس و والدین از طریق صحبت با جوانان با این آموزش نادرست مقابله کنند. در واقع وقتی گیرنده‌های دوپامین پس از تحریک بیش‌از‌حد کاهش می‌یابند، مغز به‌درستی پاسخ نمی‌دهد و با افزایش دیدن فیلم و عکس های پورن منجربه  اضطراب اجتماعی، افسردگی، انگیزه پایین، اختلال نعوظ، مشکلات تمرکز و ادراک منفی از خود از نظر ظاهر فیزیکی و عملکرد جنسی نخواهد داشت. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

چگونگی تغییرات مغزی توسط پورنوگرافی

از بین بردن  سیستم پاداش مغز

مطالعات نشان می‌دهند هر چیزی که تغییرات قابل‌توجهی در انتقال دوپامین ایجاد کند، می‌تواند به بروز افسردگی و اضطراب کمک کند. به‌همین‌دلیل است که علاقه‌مندان به مشاهده مکرر فیلم پورن علائم افسردگی، کیفیت زندگی پایین‌تر و سلامت روانی ضعیف‌تری را در مقایسه با کسانی‌که این کار را انجام نمی‌دهند نشان می‌دهند. پس تماشای مکرر آن می‌تواند مغز را نسبت به منابع طبیعی لذت بی‌حس کند. ادامه این روند توانایی طبیعی ما برای تولید دوپامین را مختل می‌کند.

از بین بردن  ذهنیت  نسبت به روند طبیعی برقراری روابط جنسی

مطالعات نشان داده‌اند که پورنوگرافی می‌تواند تغییرات اساسی در گرایش‌های طبیعی افراد ایجاد کند. و تماشای پورن توسط مردان انتظار از همسر و شریک جنسیشان بالا می رود و در نتیجه خواسته و نگاه هرزه گونه ایجاد می گردد.

 اختلال در نعوظ

البته اختلال نعوظ موضوعی است که می‌تواند به عوامل بسیاری، چون، مصرف مواد مخدر و الکل، استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط باشد. و اما برخی معتقدند  که مشاهده مکرر پورن نیز عامل مهمی در بروز این مساله است. در واقع اثر پورنوگرافی بر مغز باعث عوارض جسمی مانند اختلال نعوظ می‌شود.

به تأخیر انداختن لذت

ابن توانایی است که اغنسان در برابر رسیدن به آرزوی خویش صبر و تحمل داشته باشد و بان بود چنین صبری لذتی در رسیدن به خواسته ها میسر نخواهد. و این اتفاقی است که سبب بر از بین رفتن چنین توانایی در انسان می گردد و زندگی را در سراشیبی خطر قرار خواهد داد.

درمان خانگی برای استرس چیست؟ بیشتر بخوانید: درمان خانگی برای استرس چیست؟

 زمان مراجعه به پزشک

اگر مشاهده فیلم‌های پورن زندگی فرد را مختل نموده و دچار نقصان شدید گردد، حتما باید به پزشک مراجعه کند.  

سوالات متداول

اثرات پورنوگرافی بر روی مغز

مسئله جدی است که زندگی روزمره ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. واغلب می‌تواند منجر به افسردگی یا احساس انزوا شود،

پورنوگرافی و اندازه مغز

با تغییرات فیزیکی در مغز مرتبط است.و حال آن که  محرک بصری پورنوگرافی سیستم پاداش مغز را ربوده و آن را با سطوح غیرطبیعی دوپامین همراه می کند.

مراجعه به چه کسی برای درمان

در اولویت نخست پزشک متخصص أعصاب و روان است و سپس روانشناس و روانپزشک  است.

لیست پزشکان مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا