روانشناسی و روان‌درمانی

بلوغ پسران، تغییرات روحی و رفتاری

اهمیت نوجوانی و بلوغ پسران

بلوغ پسران یکی از مهمترین مسائل است. این مشکلات به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی خیلی چیزها تاثیر می گذارد. در عین حال باید توجه خود را به پسرتان در سنین حساس یعنی بلوغ افزایش دهید. از آنجایی که فرزندپسر شما حساسیت های زیادی دارد، گاهی اوقات به تغییراتی که می بیند واکنش خوبی نشان نمی دهد. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

این موضوع بسیار مهم است و شما به عنوان یک پدر و مادر باید بدانید که چگونه با پسران جوان رفتار کنید. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله با عنوان «آموزش نوجوانی پسران» به اهمیت روانشناسی نوجوان پسر پی ببریم و در صورت لزوم یک مشاور روانشناسی و متخصص را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تغییرات رفتاری دوران بلوغ پسران چیست؟

تغییرات رفتاری دوران بلوغ پسران چیست؟

یک سوال مهم در مورد رفتار پسران جوان در دوران بلوغ این است که چه تغییراتی در آنها دیده می شوند؟ در دوران بلوغ، پسران تغییرات عمده ای را در رفتار خود تجربه می کنند و معمولاً تندخویی  از خود نشان می دهند. خانواده هایی که شاهد چنین رفتارهایی هستند باید فرزند خود را کاملا درک کنند. زیرا تمامی این دگرگونی های گذرا و موقتی ناشی از تغییرات هورمونی بدن هستند.

اگر خانواده ها نیز به این مشکل توجه کنند واز مشاوره های متخصص بلوغ پسران کمک بگیرند وبه احتیاجات فراوان آنها توجه لازم را داشته باشند ، می توانند روابط دوستانه برقرار کنند. البته گاهی به یقین  مشکلات رفتاری پسران نوجوان بسیار ناپسند است.ولی این پرسش مطرح است  اما این سوال پیش می آید که روش برخورد صحیح با پسران نوجوان چگونه باید باشد؟

هر چیزی محدوده خاصی دارد. بیشتر پسران در سن بلوغ گذراندن وقت خود را با دوستان خود را اولویت قرار می دهند و کمتر نگرانی یا تمایلی برای بودن با خانواده نشان می دهند .

. اگر به عنوان خانواده با این مشکل روبرو هستید، هرگز سعی نکنید آنها را مجبور به انجام کاری کنید که علاقه ای به آن ندارند، که نتیجه منفی به همراه خواهد داشت. به عنوان خانواده ای که با دوران نوجوانی و بلوغ پسران سر و کار دارید، سعی کنید مسئولیت پذیری را به آنها بیاموزید.

البته لازم است بدانید  به ذکر است که بهترین کار آنست که در مورد نحوه رفتار با پسران در دوران بلوغ با یک مشاور یا روانشناس مشورت کنید که با دانش و تخصص خود بیشتر به شما کمک کنند.

بلوغ در پسران از چه سنی شروع می شود؟

بلوغ در پسران از چه سنی شروع می شود؟

سوال مهم دیگر برای خانواده هایی که شاهد نوجوانی و بلوغ پسر در خانه هستند این است که این رفتارها و تغییرات بلوغ به طور کلی از چه سنی شروع می شود. جوانان از کودکی تا بزرگسالی یعنی 12 تا 18 سالگی رشد می کنند و با توجه به تغییرات ظاهری و فکری که در آنها ایجاد می شود، چیزهای زیادی دریافت می کنند

سنی که در آن پسران به بلوغ می رسندعمدتا  بین 14 تا 16 سالگی است. البته ذکر این نکته ضروری است که اگر پسری قبل از 10 سالگی به بلوغ برسد نشان دهنده بلوغ زودرس است و اگر تا 18 سالگی تغییر نکند نشان دهنده بلوغ دیررس است که هر دو مورد نیاز به بررسی دارد. .

زوج درمانی یعنی چه بیشتر بخوانید: زوج درمانی یعنی چه؟ و انواع زوج درمانی

بلوغ زودرس در پسران از چه سنی شروع می شود یکی از رایج ترین سوالاتی است که به آن پاسخ داده اید.

تغییرات روحی و روانی پسران در دوران نوجوانی

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، رفتار پسرها در دوران نوجوانی وسن بلوغ  کاملاً تغییر می کند و روی خیلی چیزها تأثیر می گذارد. در نوجوانی و جوانی پسران ممکن است تمایلات سیاسی و مذهبی خود را کشف کنند، رفتار ناخواسته از خود نشان دهند، دعوا را برای جلب توجه ترجیح دهند، برخی از آنها به سیگار روی آورند یا بسیار گوشه گیر شوند.

در این زمینه  دلواپسی های زیادی بر دوش خانواده ها ست. و بسیار به دنبال پاسخی برای پرسش های خود هستند. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه با پسران نوجوان در سن بلوغ رفتار کنید. رفتار شما به رفتار فرزندتان بستگی دارد. به عنوان مثال نحوه برخورد با برقراری ارتباط دوستی با یک دختر  با سیگار کشیدن در سن بلوغ  کاملا متفاوت است. پسرها در این سن درگیر روابطی می شوند که ممکن است پایان خوبی نداشته باشد.

بنابراین شما به عنوان والدین باید به عنوان یک هدایت کننده  عمل کنید و راه حل های مختلفی از جمله مشاوره آنلاین بلوغ پسران را به آنها ارائه دهید. دلیل آنلاین بودن آنها این است که بسیاری از آنها در ملاء عام واکنش نشان می دهند یا به دلایلی دوست ندارند ازخانه خارج شوند.

گاهی خانواده ها نیز برای برخورد با پسران نوجوان به مشاوره آنلاین نیاز دارند. زیرا خانواده ها با دانستن نحوه رفتار با پسران در دوران نوجوانی می توانند به آنها مساعدت برسانند .

نحوه رفتار با پسران در سن بلوغ 

نحوه رفتار با پسران در سن بلوغ 

بخاطر داشته باشید  که شما به عنوان یک والدین در این سنین حساس بلوغ به فرزندتان کمک کنید  و به پرسش های آنها  پاسخ دهید. نباید تحت تاثیر تغییرات آنها شما هم تغییر در خود نشان دهید . در عوض، فهرستی از موارد مهم در دوره تهیه کنید و روی آنها کار کنید تا دوره برای فرزندتان و البته برای خودتان آسانتر بگذرد . از جمله این موارد مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد.از جمله این موارد مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تغذیه دوران بلوغ پسران
  2. نشانه‌های پایان بلوغ در پسران
  3. چگونگی تغییر رفتار پسران در سن بلوغ
  4. نحوه توضیح مسئله بلوغ برای فرزند پسر
  5. چگونگی گفتگو درباره دوران بلوغ
  6. آموزش بهداشت مخصوص دوره بلوغ
  7. روشن کردن مسئله بلوغ پسرها
  8. آگاهی از مشکلات خاص دران بلوغ
  9. و…

تمامی این موارد بسیار در نوجوانی و بلوغ پسران پر اهمیت هستند و نباید از هیچ یک از آن‌ها غافل شود. شما به عنوان یک خانواده باید به دنبال جواب تمامی سوال‌ها باشید. و بدانید رفتار با نوجوانان ۱۲ ساله پسر به چه صورت است.  به همین علت بهترین پیشنهاد برای شما این بوده که از روانشناسی دوران بلوغ پسران غافل نشوید و با کمک یک مشاور و آشنایی پیدا کردن با علائم پایین بلوغ در پسران، به آن ها کمک بزرگی را کنید.

همه این موارد در دوران نوجوانی و بلوغ پسران بسیار مهم است و نباید از هیچ کدام غفلت کرد. به عنوان یک خانواده باید به تمام سوالات پاسخ دهید. و بدانید که چگونه با پسران 12 ساله رفتار کنید. به همین دلیل بهترین توصیه برای شما این است که بلوغ پسران را نادیده نگیرید و با کمک یک مشاور به آنها کمک کنید و با علائم بلوغ زودرس در پسران آشنا شوید.

لیست پزشکان مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا