سلامت جنسی

نقطه جی چیست؟ تحریک نقطه جی و ارگاسم زنان

یکی از مهم ترین بحث ها در فعالیت جنسی نقطه­‌ی جی می باشد. آیا نقطه­‌ی جی واقعیت دارد؟ ایا این نقطه فقط در جنس مونث است؟ یا نقطه­‌ی در آقایان هم وجود دارد؟ آیا نقطه جی در ارگاسم افراد نقش دارد؟ به ارگاسم رسیدن باعث کاهش استرس و ترمیم وضعیت پوست می­شود؟. ممکن است تعدادی از افراد از اهمیت نقطه جی اطلاعاتی نداشته باشند.

همراه دکتریاب در این مقاله باشید. اگر شما هم دارای مشکلاتی در تحریک جنسی یا نقطه­ جی هستید و راهکاری به نظرتان نمی رسد باید با متخصصانی مانند سکس تراپیست ماهر، دکتر زنان و یا اورولوژیست صحبت کنید. افراد دارای تخصص مناسب با توجه به اختلالی که درگیر آن هستید، بهترین درمان را معرفی میکنند.

نقطه جی چیست؟

جی اسپات (نقطه جی) به چه معناست و در کدام قسمت بدن قرار گرفته است؟ نقطه جی یا G-spot، که برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ توسط دکتر ارنست گرفنبرگ، یک متخصص زنان و زایمان، به عنوان یک منطقه خاص در ناحیه تناسلی زنان شناسایی شد. این نقطه، که همچنین با نام نقطه گروفنبرگ شناخته می‌شود، از آن مهم ترین بحث های علمی و جنسی در دنیای امروزی است. بعد از آن،برخی از متخصصان نقطه جی را برای مردان نیز شناسایی کردند. این منطقه در واقع بخشی از سیستم تناسلی است. ماساژ نقطه جی می‌تواند در بسیاری از افراد لذت جنسی را تقویت کند. این منطقه به تحریکات جنسی بسیار حساس می باشد.

با انگیزش نقطه G، انزال به سرعت بیشتری رخ می‌دهد و در برخی از افراد، لذت جنسی قابل توجهی ایجاد می‌کند. البته، اثرات انگیزش و لذت بردن از نقطه G در افراد مختلف متفاوت است. برخی به اشتباه فکر میکنند که همچنین جزیی در بدن ندارند یا آن را پیدا نمی کنند. گاهی اوقات، تحریک نقطه G ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی یا درد در فرد شود. برخی از افراد با تحریک این نقطه، نوع متفاوتی از ارگاسم یا لذت جنسی را حس می کنند که در هیچ فرد دیگری وجود ندارد.

آیا نقطه جی از نظر علمی وجود دارد؟

برای دهه‌ها، موضوع نقطه G مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. آیا این نقطه واقعاً به عنوان یکی از روش‌های ارتباط جنسی وجود دارد یا فقط یک افسانه است؟ نقطه G ابتدا در زنان شناسایی شد. لازم به ذکر است که واژن زنان با همدیگر متفاوت است. پایانه‌های عصبی ممکن است در مناطق متفاوتی از ناحیه تناسلی قرار داشته باشند. این موضوع می‌تواند دلیلی باشد که برخی از افراد به روش‌ها و حالات خاصی  تحریک شوند و برخی دیگر نه. نقطه­ی جی در یک یا چند نقطه از واژن وجود دارد و برای همین است که شناسایی آن مشکل است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه اکوئیلا در ایتالیا، شواهد فیزیولوژیکی برای وجود نقطه جی کشف شده است. با استفاده از تکنیک سونوگرافی واژینال، آن‌ها بافتی ضخیم‌تر در فاصله بین واژن و مجرای ادرار را شناسایی کردند. این منطقه دقیقاً همان ناحیه‌ای است که فرض می‌شود نقطه جی در آن قرار دارد. قابل ذکر است زنانی که دارای ارگاسم واژینال دارای این نقطه در واژن خود بودند و در افرادی ارگاسم کلیتورال دارند، صحبتی نشده است.

نقطه جی در زنان کجاست؟

شاید پس از آشنایی با مفهوم نقطه جی، سوالی در ذهن شما پیش آمده باشد که نقطه جی زنان دقیقاً کجاست؟ باید بگوییم که نقطه G یک قسمت مجزا از آناتومی دستگاه تناسلی در زنان نیست. در واقع نقطه جی قسمتی از  سیستم کلیتورال است. لازم به ذکر است همزمان با تحریک نقطه جی در خانم ها، بخشی از کلیتوروس هم تحریک می شود.

کلیتوریس از آنچه ما فکر می‌کنیم بزرگ‌تر است. در نقطه‌ای که لب‌های داخلی به یکدیگر می‌رسند، منطقه‌ای وجود دارد که در آن نوک کلیتوریس به دو بخش تقسیم می‌شود. منطقه حساس و قابل تحریک از این نقطه شروع شده و تا قسمت‌های داخلی واژن ادامه دارد. بنابراین، برای یافتن نقطه جی، باید پوزیشن های متفاوتی را تجربه کرد.

نقطه جی در هر خانمی ممکن است متفاوت باشد. این موضوع می‌تواند یافتن نقطه جی را در برخی از زنان کمی دشوار کند. اما اگر این ناحیه شناسایی شود، باعث به ارگاسم رسیدن خانم ها می شود.

چگونه نقطه جی زنان را پیدا کنیم؟

برخی از افراد با چالش پیدا کردن نقطه جی روبرو هستند. برخی این تصور را دارند که عمل زیبایی واژن می‌تواند مانعی برای یافتن این نقطه باشد. در حقیقت، این ناحیه را نمی‌توان در هیچ تصویری از آناتومی بدن انسان در تحقیقات علمی مشاهده کرد. برای یافتن نقطه جی، بهتر است حین فعالیت جنسی به جست و جوی آن بپردازید نه در شرایط و حالات طبیعی. طبق مطالعات نقطه جی در دیواره جلویی واژن، حدود ۵ تا ۸ سانتی‌متر بالاتر از دهانه واژن قرار گرفته است.

برای یافتن نقطه جی بهتر است دراز بکشید. دست خود را بر روی بالاترین قسمت واژن قرار دهید و یک یا دو انگشت خود را روی ورودی واژن بگذارید. همزمان با حرکت انگشت به سمت داخلی واژن، بافت اسفنجی مجرای ادراری شروع به متراکم شدن می کند. این قسمت متراکم شده احتمالا نقطه جی است. اگر این نقطه لمس شود احساس مانند نیاز به ادرار کردن در خانم ها ایجاد می شود. اما بعد از گذشت زمان ، ممکن است این حس به یک حس لذت‌بخش تبدیل شود. در بعضی مواقع تحریک این نقطه در بعضی از خانوم ها دارای حس ناخوشایند می باشد.

خانم‌ ها چگونه از طریق نقطه جی به ارگاسم می‌ رسند؟

خانم‌ ها چگونه از طریق نقطه جی به ارگاسم می‌ رسند؟

با توجه به نقش نقطه ی جی در تحریک زنان می توان از روش های زیر  برای تحریک نقطه­ ی جی استفاده کرد:

·   انجام انواع حالت های نوازش(ارتعاشی یا فشار) برای افزایش میل جنسی در زنان

·   استفاده از وسایل جنسی برای تحریک نقطه ی جی

·   برای تحریک این نقطه بهتر از روش های مختلفی برای سکس انجام شود.

·   به احساساتی که در اثر تحریک و فشار نقاط مختلفی از واژن در خانم ها ایجاد می شود، توجه کنید.

·   اگر می خواهید به تنهای نقطه ­ی جی را پیدا کنید یک پوزیشن راحت پیدا کنید تا کنترل بیشتری بر خودتان داشته باشید.

پوزیشن مناسب سکس جهت تحریک نقطه جی خانم‌ ها چیست؟

روش های مختلفی برای تحریک نقطه­ی جی در خانوم ها در زمان مقاربت جنسی وجود دارد. در سکس روش هایی را انتخاب کنید که باعث می شود کنترل بیشتری بر بدن خود داشته باشید. انتخاب پوزیشن فعال تر باعث می شود که متوجه شوید از چه نوع تحریکاتی باعث لذت شما می شود.  خوشبختانه روش های جنسی مختلفی موجود می باشد که باعث تحریک نقطه ی جی می شود. در ادامه ی این مقاله سه مورد از روش های جنسی را به شما معرفی می کنیم:

چگونگی انجامروش های مختلف برای تحریک نقطه ی جی
این فرآیند به خانوم امکان می‌دهد تا کنترل کاملی بر ریتم، عمق و زاویه نفوذ داشته باشد و همچنین باعث می شود تا خانوم  تمرکز خود را بر روی یافتن نقطه جی قرار دهد. پیشنهاد می شود به جای استفاده از حرکت بالا و پایین، از حرکت جلو و عقب استفاده کنید. در این روش ممکن است نقطه ی جی تحریک شود.روشی که زن در روی مرد قرار بگیرد
روش سکس از پشت یکی از روش های مناسب برای دخول عمیق در سکس می باشد. برای اعمال این روش پارتنر باید روی دست و زانوها قرار بگیرد و همسر در پشت پارتنر قرار بگیرد. خانم هنگام سکس روی دست خود قرار می گیرد و واژن خود را به عقب متمایل کند. در این روش زاویه دخول برای تحریک بیشتر نقطه ی جی تغییر پیدا می کند.روش دخول از پشت
در این روش تحریک شدید تر ولی نفوذ کمتر است. در این روش نیاز است که خانوم به پشت دراز بکشد به صورتی که پا های دو پارتنر روی هم قرارگیرد. در این روش واژن تنگ تر شده و دخول سطحی تر حاصل می شود. اصطکاکی که برای دخول ایجاد می شود باعث ارگاسم سریع تر می شود.روشی که در آن مرد بر روی همسر قرار بگیرد.

با چه روش های می‌­توان نقطه جی را تحریک کرد؟

نکاتی برای ایجاد رابطه جنسی سالم در خانم‌ ها

معمولا پوزیشن های یکسان برای همه خانوم ها لذت بخش نیست. زمانی که دو نفر از سکس رضایت داشته باشند،رابطه ی جنسی سالمی صورت گرفته است. اگر شما با تحریک نقطه جی به ارگاسم می رسید موارد زیر را برای رسیدن به ارگاسم پیشنهاد می کنیم:

روشی که باعث دخول از پشت می شود. این روش مناسبی برای تحریک نقطه جی است.

از پارتنر خود بخواهید هنگام تحریک نقطه ی جی، کلیتوریس را هم با دست تحریک کند. زمانی که نقطه ی جی و کلیتوریس به صورت همزمان تحریک شوند، ارگاسم بهتری رخ می دهد. اگر به عنوان خانوم طبع بدن شما سرد است، استفاده از داروهای گیاهی برای رفع این سردی می تواند مناسب باشد و در رسیدن به ارگاسم به شما کمک کند.

نقطه جی در مردان کجاست؟

در آقایان نقطه ی پی همان کارکردی دارد که نقطه ی جی در خانوم ها دارد. اصطلاح پی مخفف کلمه ی پروستات است. اندام پروستات غده ای به اندازه ی گردو در زیر مثانه قرار می گیرد. پروستات به ارگاسمی با سرعت و شدید کمک میکند اما این اندام عملکرد مهم دیگری دارد. در واقع این غده به وسیله ی مایع منی که تولید می کند باعث زنده مانی اسپرم بعد از خروج از بدن و تولید مثل می شود. نقطه ی پی باعث تحریک جنسی در آقایان می شود.

نقطه ی پی غده ای به اندازه ی دو اینچ به سمت راست روده و به طرف شکم قرار گرفته است. وجود تعداد زیادی عصب در نقطه ی پی باعث جنسی این نقطه در مردان می شود. تحریک نقطه ی جی در آقایان باعث افزایش لذت جنسی می شود و در صورت تمایل می توانند این برنامه را در فعالیت های جنسی خود به کار برند.

گرایش جنسی: انواع و راهکارهای مدیریت مشکلات جنسی بیشتر بخوانید: گرایش جنسی: انواع و راهکارهای مدیریت مشکلات جنسی

The male G-spot is additionally called the P-spot; the P stands for prostate. The prostate may be a walnut-sized organ found fair underneath the bladder. The prostate fundamentally helps in propagation by creating seminal liquid and making a difference sperm live long and succeed after moved from the penis.» ترجمه فارسی: نقطه ی P در مردان همان نقطه ی G در زنان است. در واقع اصطلاح پی مخفف پروستات است. پروستات، غده ای با اندازه ی گردو در زیر مثانه قرار دارد و با تولید مایع منی باعث رانده شدن اسپرم‌ها از بدن و طولانی تر شدن عمر آن‌ها می‌شود.
به نقل از سایت healthline

پروستات در کجا قرار دارد؟

همانطور که قبلا ذکر شد نقطه ی جی در آقایان همان نقطه ی P  در پروستات است. پروستات، غده‌ای است که در مجاورت مجرای ادراری قرار دارد. در دوران جنینی پسران، هورمون‌هایی به نام آندروژن‌ها، شروع به رشد و توسعه پروستات می‌کنند. با رسیدن به سن بلوغ، این هورمون‌ها فعالیت‌های پروستات را فعال می‌کنند. پروستات در فضای داخلی بدن، میان آلت تناسلی و راست‌روده، که به مقعد ختم می‌شود، جای گرفته است. اندام پروستات دقیقا در زیر مثانه قرار گرفته و می توان در آن را با روش هایی تحریک کرد.

پیدا کردن نقطه جی در مردان، در زیر آلت تناسلی

برای شناسایی نقطه ی جی در مردان می توان از دو روش داخلی و خارجی استفاده کرد. در این دو روش احساس لذت ایجاد می شود.  شناسایی این نقطه به عواملی مانند راحتی شما و پارتنرتان وایسته است:

ارضای نقطه ی جی با روش داخلی: اگر قصد دارید این نقطه را لمس کنید، استفاده مکان مقعد سریع ترین روش ممکن است. نقطه ی پی در 5 سانتی متر داخلی راست روده قرار گرفته است و می توان به وسیله ی دخول انگشت آن را لمس کرد.

ارضای نقطه ی جی با روش خارجی: تحریک پرینه ی پروستات می تواند نقطه ی جی را تحریک کند. پرینه قسمتی بین کیسه بیضه و مقعد می باشد. اگر شما و پارتنرتان به دنبال روشی هستید که دخول نداشته باشد استفاده از این روش بهترین راه برای افزایش لذت جنسی است.

چگونه پروستات (نقطه پی) آقایان تحریک می‌ شود؟

این روش های نوین لذت جنسی برای آقایان احساس تازگی دارد. به همین خاطر برای تحریک این نقاط باید با احتیاط پیش رفت. اگر قصد دارید از راه تحریک نقطه ی پی به روش داخلی استفاده کنید باید مواردی را در نظر داشته باشید. نیاز است از روغن برای دخول راحت استفاده کنید. استفاده از روغن اصطکاک را بیشتر کرده و از شقاق یا ایجاد حس درد خودداری می کند.

همانطور که میدانید در محیط مقعد باکتری های زیادی وجود دارد پس برای حفظ سلامتی دو طرف بهتر است از کاندوم یا دستکش استفاده کنید. به منظور حفظ سلامتی بهتر است تحریک نقطه ی G در آقایان به صورت خارجی انجام شود تا هر دو نفر از آن لذت ببرند.

مراحل تحریک نقطه جی در آقایان چگونه است؟

در زمانی که آماده ی رابطه ی جنسی هستید در ابتدا با ماساژ خارجی  پروستات را آماده کنید. در ادامه با استفاده از نوک انگشت سبابه و میانی محدوده ی پرینه را ماساژ یا فشار دهید. برای انتخاب بهترین حالت ممکن میزان فشار و ماساژ را تغییر دهید. برای رسیدن به اوج لذت جنسی می توانید از دست دیگر خود برای تحریک قسمت های دیگری از ناحیه ی تناسلی مانند آلت یا بیضه استفاده کنید.

با ادامه ی این مجموعه فعالیت می توانید همسر خود را به اوج لذت جنسی برسانید. اگر مایل هستید می توانید با استفاده از روغن روی انگشت خود مقعد را هم تحریک کنید. هنگامی که انگشت وارد مقعد شد میتوانید پروستات را احساس کنید. هنگامی که انگشتان وارد مقعد شد برامدگی مانند نوک بینی را می توانید احساس کنید. بعد از اینکه این ناحیه را حس کردید با ماساژ این نقطه، نظر همسرتان را در این مورد را جویا شوید. زمانی که پروستات تحریک می شود ترشحات شیری رنگ آزاد می شود که نشان دهنده ی نزدیک بودن ارگاسم است و کاملا طبیعی بوده.

علت لذت جنسی آقایان با تحریک پروستات چیست؟

هنوز مشخص نشده که چرا با تحریک پروستات لذت جنسی ایجاد می شود. در یک فرضیه عنوان شده است که یک شبکه ی عظیمی از اعصاب به پروستات متصل است. به این اعصاب، شبکه ی پروستات گفته می شود و از ناحیه ی زیرین شبکه لگن تا نزدیکی ستون فقرات ادامه دارد. مناطقی مانند پروستات، آلت تناسلی و پیشاب راه به این اعصاب وصل گردیده اند. ارگاسم باعث فعال شدن این اعصاب می شود و لذت جنسی را ایجاد می کند.

در نظریه ی دوم لذت جنسی را مربوط به اندام مغز می داند. زمانی که به پروستات توجه شود فرد به ارامی لذت بیشتری را حس می کند. اگر تمرکز و تحریک پروستات بیشتر شود، مغز دستور لذت و تحریک بیشتر را می دهد. در این فرایند هر چقدر پروستات تحریک می شود، مغز به دنبال لذت بیشتر است.

آیا تحریک نقطه G در همه آقایان خوشایند است؟

تحریک  پروستات برای برخی افراد جذاب است، اما همه افراد به آن علاقه ندارند. برای یافتن روش مناسب، ممکن است نیاز به تجربه و خطا داشته باشید. با افزایش ارتباط، ممکن است حس بهتری پیدا کنید. با این حال، ممکن است در برخی موارد هر دو طرف به این فعالیت علاقه‌ای نداشته باشند. در چنین موقعیتی می توان از متدهای دیگری از تحریک جنسی استفاده کرد.

آیا پس از انجام رادیکال پروستاتکتومی می‌ توان از تحریک نقطه پی لذت برد؟

در این نوع عمل جراحی پروستات را به صورت کامل از بدن جدا می کنند. در ای موقعیت فرد نمی تواند لذت جنسی را به واسطه ی  تحریک پروستات بود را درک کنید؛ اما در حالت کلی  توان درک لذت جنسی را دارد. این نوع جراحی را معمولا برای جداسازی پروستاتی که دچار سرطان شده است، استفاده می کنند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ممکن است استفاده از تحریک نقطه ی جی برای همه خانم ها و آقایان لذتی نداشته باشد. اگر شما هم در این مجموعه قرار می گیرید ناراحت نباشید. روش های متفاوتی برای تحریک و لذت جنسی وجود دارد. اما اگر شما در رابطه ی جنسی خود دچار مشکلاتی مهم تر هستید نیاز است که با متخصصان این حوزه مشورت کنید.  این متخصصان در ابتدا شما را معاینه و با توجه به وضعیت کنونی شما روش های درمانی متفاوتی را پیشنهاد می کنند.

سوالات متداول

نقطه جی در کدام قسمت جای گرفته است؟

نقطه ی جی کجاست؟ محل قرار گیری نقطه ی جی در مردان و زنان متفاوت و جست و جوی آن دشوار است. نقطه ی جی در خانم ها در 2.5 سانتی متری یا بیشتر در داخل واژن و در دیواره ی بالایی آن نزدیک به ناف است. این نقطه در مردان در قسمت راست روده است و فرد با ماساژ پروستات به صورت داخلی یا خارجی می تواند این قسمت را تحریک کند.

کليتوريس زن کجاست؟

نقطه ی جی در خانوم ها در پایینی ترین قسمت کلیتوریس است. ناحیه ی کلیتوریس بسیار حساس و نقش زیادی در ارگاسم بعضی از خانوم ها دارد. این ناحیه در بالای واژن و مجرای ادرار قرار دارد و به اندازه ی یک نخود کوچک یا شست انگشت باشد.

آیا با تحریک ناحیه G خانم ها به انزال می رسند؟

در برخی از خانوم ها با تحریک نقطه ی جی می توان آن ها را به ارگاسم و انزال رساند.

دیواره قدامی واژن کجاست؟

قسمت جلویی واژن با فوندوس (ناحیه  گنبدی شکل) در مثانه و مجراهای ادرار مرتبط است.

پرینه مردان کجاست؟

تحریک نقطه ی جی در مردان با تحریک پرینه تفاوت هایی دارد. به قسمت میانی بین بیضه و مقعد پرینه گفته می شود و تحریک این قسمت برای مردان لذت بخش است.

آیا نقطه جی فقط با انگشت قابلیت تحریک دارد؟

ارگاسم با دست بهترین روش برای تحریک نقطه ی جی در مردان و زنان است. این نقطه در زنان به وسیله ی آلت تناسلی مردان قابلیت تحریک دارد.

تزریق فیلر به نقطه ی جی چه اثراتی را به همراه دارد؟

تورم و قرمزی، احساس درد، خارش و کبودی، از جمله عوارض تزریق فیلر به نقطه جی هستند.

آیا همه زنان و مردان نقطه جی دارند؟

بله، از دیدگاه علمی، ناحیه جی  در تمام افراد وجود دارد. با این حال، مکان دقیق آن در بدن و میزان لذتی که فرد از آن می‌برد متفاوت است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا