سلامت جنسی

تحریک جنسی چیست؟ روش های آن، نقاط حساس زن و مرد

تحریک شدن افراد برای برقراری رابطه ­ی جنسی، تحریک جنسی نام دارد. در تحریک جنسی تغییراتی مانند تغییرات فیزیکی، روحی و روانی رخ می­دهد. الت تناسلی مرد و کلیتوریس زن بعد از تحریک جنسی سفت و سخت(نعوظ) می­شود و در این موقعیت بسیار حساس هستند. همچنین ممکن است احساسی خیسی در واژن زنان یا نوک آلت تناسلی مردان ایجاد شود. این گونه تغییرات فیزیکی نشان از آماده شدن بدن برای رابطه ­ی جنسی است.

تحریک جنسی چگونه رخ می­دهد

طبیعتا شما به دلیل تحریکات جنسی، از لحاظ جنسی تحریک می شوید و این موضوع می‌تواند در شما اراده‌ای برای برقراری ارتباط جنسی ایجاد کند. انواع محرکات عبارت است از تخیلات و افکار شما در مورد رابطه ­ی جنسی، خواندن، نوشتن و دیدن مواردی مربوط سکس. همچنین ممکن است هنگامی که نقاط خاصی از بدن شما که حساسیت زیادی دارند، لمس می‌شوند، تحریک جنسی اتفاق می‌افتد.  به این مناطق از بدن که به طور عمومی حساس هستند و با لمس می‌توانند تحریک جنسی ایجاد کنند، نقاط تحریک‌پذیر یا erogenous zones می‌گویند. البته باید توجه کرد که ممکن است برخی از افراد با لمس به راحتی تحریک نشوند.

تحریک جنسی شامل دو بخش است که عبارت است از تحریک ذهنی (که ناشی از برخی تصورات با صحبت کردن، دیدن یا خواندن چیزی خاص است) و تحریک فیزیکی (که با استفاده از عملکرد فیزیکی) است. اگرچه این دو نوع تحریک، معمولاً با هم همراه هستند و همدیگر را تکمیل می­کنند، برخی از افراد ممکن است فقط با یکی از این حالات به شدت تحریک شود. باید در نظر داشت که فرآیند ایجاد تحریک جنسی به تعدادی از عوامل متفاوت وابسته است. به عنوان نمونه، هر کدام از عوامل زیر به نوعی بر تحریک جنسی تأثیر می‌گذارند:

  • وضعیت سلامت قلب و عروق و سیستم گردش خون
  • وضعیت خاص سلامت روانی مثل افسردگی و اضطراب
  • مشکلات موجود در روابط عاطفی
  • باورهای جنسی صحیح یا اشتباه

آموزش تحریک مرد و زن در رابطه جنسی

آموزش تحریک مرد و زن در رابطه جنسی

اگر تمایل دارید با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید، می‌توانید از راهکارهای زیر برای ایجاد تحریک جنسی در خود و همسرتان به کار ببرید:

تحریک جنسی با موزیک:

ساختن یک فهرست از ترانه‌هایی که به شما احساس اطمینان و آرامش می‌بخشند و گوش دادن به آنها، یکی از روش‌های موثر برای ایجاد تحریک جنسی است. با انجام این کار، شما می‌توانید به طور مناسبی برای انجام سکس آماده شوید.

فشارهای روحی را از کاهش دهید:

هنگامی که ذهن شما با موضوع دیگری مشغول است، به طور طبیعی مقاومتی در برابر تحریک جنسی ایجاد می‌کند. ایجاد یک محیط آرام و عدم مقاومت در برابر محرک‌های جنسی، تحریک جنسی را آسان تر می­کنند. اگر دغدغه‌ای خاص دارید، به خصوص درباره میل و علاقه جنسی خود، تحریک شدن ممکن است کمی برای شما سخت باشد. شما می‌توانید از نوشتن خاطرات و پرسش‌های تحریک‌کننده، فعالیت‌های ورزشی هوازی و تمرینات کاهش استرس (مانند مدیتیشن) برای کنترل استرس خود قبل از سکس بهره بگیرید.

 استفاده از نورهای مناسب در فضا:

نورهای با تون گرم می‌توانند فضایی آرام و مناسب در محیط بسازند. توصیه می‌شود که شدت نورهایی که به بالا تابیده می‌شوند را کاهش دهید یا آنها را خاموش کنید. لامپ‌ها را با پوشش مناسب بپوشانید تا شدت نور کاهش یابد. همچنین، اشتعال شمع می‌تواند فضایی مناسب برای افزایش تحریک جنسی را فراهم کند.

به مراقبت های فردی بیشتر اهمیت دهید:

مراقبت از خود می‌تواند به شما در برقراری ارتباط بهتری با بدنتان کمک کند و آرامش ذهنی بیشتری را به همراه داشته باشد. با انجام ورزش، داشتن یک رژیم غذایی سالم و گذراندن وقت با سرگرمی‌ها و تفریحات مناسب، می‌توانید سلامتی جسمی و ذهنی خود را تامین کنید.

خواندن مطالب تحریک کننده:

برای افزایش تحریک جنسی بهتر است همسرتان کتاب های با متن تحریک کننده بخواند یا اینکه از صداهای که باعث برانگیختن حس جنسی می شود، استفاده کنید.

به آینه نگاه کنید:

اگر هنگام معاشقه و برقراری رابطه ­ی جنسی در حالتی قرار بگیرید که بتوانید به آینه نگاه کنید، تحریک جنسی راحتر ایجاد می­شود. در این حالت شما به راحتی می توانید در حین سکس به شریک جنسی تان نگاه کنید. این نوع از رابطه ­ی جنسی باعث بهبود عملکرد جنسی در زمان سکس می­شود.

استحمام دو نفره:.

یکی از روش‌های بسیار مؤثر و سریع برای تحریک جنسی، استحمام با هم و عشق بازی زیر دوش آب است. برای تحریک بیشتر و احساس تازگی می­توانید به شستن بدن همسرتان با استفاده از کف بپردازید.

اجباری برای تحریک جنسی نداشته باشید:

برخی افراد هرگاه همسرشان درخواست برقراری رابطه جنسی دارد، تا او ناراحت نشود، می‌پذیرند، حتی اگر خودشان برای سکس آمادگی کافی نداشته باشد. این عمل بسیار اشتباه است. در حالتی که برای سکس آماده نیستید، تحریک شدن و داشتن یک رابطه جنسی خوب، کمی مشکل است. این موضوع مشابه این است که شما تصمیم بگیرید یک وعده غذایی بسیار لذیذ و خوش طعم را در زمانی که کاملاً سیر هستید میل کنید. قاعدتاً طعم خوبی دارد، اما شما نمی‌توانید از آن به میزانی که وقتی گرسنه هستید لذت ببرید.

حفاظت از رابطه ­ی جنسی و موارد جنسی در یک ارتباط برای برقراری یک ارتباط جنسی ضروری است. اما بسیار ضروری است که شما و همسرتان هر دو احساس آرامش کنید و هیچ گونه اجبار یا اصراری را تجربه نکنید. هنگامی که برای رابطه جنسی آماده نیستید، باید قادر باشید این مسئله را با همسر خود در میان بگذارید.

این توجه به جزئیات به شما امکان می‌دهد تا یک رابطه بهتری برقرار کنید و با استفاده از تحریک مناسب در زمان مناسب رابطه ­ی جنسی بهتری داشته باشید.

 برای تحریک شدن به خودتان زمان دهید:

What is sexual stimulation4

شما باید در نظر داشته باشید که زنان نسبت به مردها به در تحریک تاخیر دارند و برای آمادگی برای رابطه جنسی به زمان بیشتری نیاز دارند.

رابطه جنسی قسمت اساسی از رابطه است و با هدف ایجاد تجربه‌ای خوشایند برای شما و همسرتان انجام می‌شود و نباید به سایر فعالیت‌های روزانه تبدیل شود. بهتر است که شما و همسرتان بیشترین زمان را به پیش‌نوازی (که یکی از مراحل رابطه جنسی است) اختصاص دهید تا هر دو به طور کامل تحریک شوید.

تحریک خود قبل از رابطه­ ی جنسی:

در یک تحقیق، مشخص شد که تقریباً ۸۵ درصد از مردان حالتی به نام تحریک فی‌البداهه یا تحریک سریع را تجربه می‌کنند، در حالی که فقط ۱۵ درصد از زنان این حالت را تجربه می‌کنند. هر انسانی از دیگری متمایز است، بعضی افراد با روش‌های شنیداری مانند گفتگو درباره موضوعات جنسی یا خواندن داستان‌های سکسی برای رابطه ­ی جنسی آماده می­شوند. برخی از افراد بصری هستند و با مشاهده صحنه‌های هیجان‌انگیز، تحریک می‌شوند. قبل از آغاز رابطه جنسی، با استفاده از آگاهی که از رفتار جنسی خود دارید، به تحریک خود کمک کنید.

صحبت در مسائل جنسی در زمان های مناسب:

اگر تنها در اتاق خواب با همسرتان درباره مسائل جنسی و سکس صحبت می‌کنید، فشار عصبی بالایی بر روی شما و همسرتان وارد می‌شود که باعث آستانه ی تحریک پذیری را افزایش می­دهد.

تلاش کنید در زمان‌هایی خارج از ساعات رابطه جنسی و در مکان‌هایی غیر از اتاق خواب، درباره اقداماتی که شما را تحریک می‌کنند یا برعکس باعث می‌شوند شما از حالت رابطه جنسی خارج شوید، با همسرتان صحبت کنید. همچنین بهتر است در مورد فانتزی های جنسی یا فعالیت های مورد علاقه تان رد زمینه­ ی رابطه ­ی جنسی با همسر خود صحبت کنید. فقط یادتان نرود که این موضوعات فقط به فضای خصوصی اتاق خواب محدود نیستند.

تنها بر روی ارضای خودتان تمرکز نکنید:

به عبارتی دیگر، هم به خواسته‌های خودتان و هم به احتیاجات همسرتان اهمیت بدهید. صحیح است ارگاسم یک تجربه بسیار لذت بخش است، اما لذت مشترک در یک رابطه از ارگاسم بهتر است. اگر تمام تمرکز شما فقط بر روی ارگاسم و لذت شخصی شما باشد، ممکن است در رابطه جنسی خود سردی ایجاد شود و همچنین اختلالاتی را در زندگی زناشویی خود تجربه می کنید.

چطور از رابطه جنسی در کودکان جلوگیری کنیم ؟ بیشتر بخوانید: چطور از رابطه جنسی در کودکان جلوگیری کنیم؟

به کاربردن کلمات تحریک کننده در رابطه ­ی جنسی:

یکی از روش‌های قابل توجه و اساسی برای ایجاد تحریک جنسی، استفاده از زبان و عبارات خاص در مورد رابطه جنسی یا به عبارت عامیانه تر حشری کننده است. به صورت کلی استفاده از کلمات تحریک کننده و بیان شهوت انگیز در رابطه­ ی جنسی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال برای تحریک جنسی می­توانید به تعریف بدن شریک جنسی خود، گفتن فانتزی های جنسی، خود را در اختیار شریک جنسی گذاشتن و صحبت در مورد فعالیت هایی که قرار است هنگام دخول انجام دهید و … استفاده کنید.

استفاده از داروهای تحریک کننده­ ی جنسی:

بعضی از داروها و قرص‌هایی هستند که به افزایش تحریک جنسی کمک می‌کنند و این داروها به عنوان داروهای ارتقاء عملکرد جنسی شناخته می‌شوند. از جمله این مکمل ها عبارت است از سیلدنافیل، واردنافیل، آوانافیل، برملانوتاید و…. . این داروها دارای عوارضی مانند کمردرد، سردرد و گرفتگی عضلات می­باشند.

رویکردهای متعددی برای پشتیبانی از تحریک جنسی بهتر قبل از رابطه جنسی وجود دارد. لازم است به خاطر داشته باشید که یکی از کارهای بسیار مهم که باید برای تحریک بهتر انجام دهید، افزایش عشق علاقه به همسر خود است.

ماساژ و تحریک جنسی

در بین انواع ماساژ، یک نوع ماساژ جنسی وجود دارد که در آن از تکنیک هایی برای تحریک جنسی استفاده می­شود. برای افزایش تنوع می­توانید در رابطه ­ی جنسی خود از ماساژ جنسی استفاده کنید.. این نوع ماساژ دارای بعد روحی هست و برای برخی افراد شفابخش می­باشد. این نوع ماساژ با نام های دیگری مانند ماساژ تحریک کننده یا ماساژ احساسی یا حساس کننده هم معرفی می­شود. به ماساژی که در انتها به رابطه ­ی جنسی منتهی شود ماساژ با پایان خوش یا ماساژ هپی اند گفته می­شود. امکان داری در برخی از کشورها این نوع ماساژ غیر مجاز باشد. علاوه بر ماساژ های ذکر شده، انواع متفاوتی از ماساژ جنسی موجود هستند که هر کدام نام به خصوصی دارند. این نوع ماساژ ها عبارتند از:

1.ماساژ تانتریک:

ماساژ تانتریک بر اساس تنفس و انرژی افراد کار می‌کند. این ماساژ در تلاش است تا موانع و فشارهای موجود در بدن را از بین ببرد که با سلامت روحی و جنسی مبارزه می‌کنند.  در این نوع ماساژ، تحریک بدون واسطه ی اندام تناسلی هم امکان پذیر است.

۲. ماساژ نورو:

کلمه نورو در زبان ژاپنی به معنی لغزنده یا سر خوردن است. در این شیوه ماساژ، یکی از افراد بدن هر دو نفر را با روغن مخصوص ماساژ چرب کرده و در برابر بدن برهنه یکدیگر به حالت دراز کش قرار می گیرند. در ادامه با نزدیک شدن به همدیگر، به دنبال افزایش تماس بدنی خود هستند.

۳. ماساژ لینگام و یونی:

این نوع ماساژ جزء ماساژ تانتریک هستن و قسمت های به خصوصی از بدن را ماساژ می­دهند. این نوع ماساژ بر واژن و سینه ی خانوم ها و قسمت آلت تناسلی و غده پروستات اقایان تمرکز دارد.

اگر قصد دارید هر کدام از این نوع ماساژ ها در خانه و با همسرتان انجام دهید به موارد زیر اهمیت بدهید:

  • از انجام هر گونه فعالیت که ممکن است به همراه درد یا آسیب باشد، جلوگیری کنید.
  • اگر شریک جنسی تان در هنگام ماساژ درد یا ناراحتی داشت از ماساژ دادن خودداری کنید و یا حالت آن را عوض کنید.

نقاط حساس و تحریک آمیز زن و مرد

What is sexual stimulation3

در بدن هر انسانی، نقاطی حساس وجود دارد که درک و لمس یا تحریک آنها در شروع یا طی فعالیت جنسی، در تحریک جنسی افراد بسیار مهم است. در ادامه­ ی مطلب به توضیح در مورد معرفی نقاط تحریک کننده در بدن زنان و مردان پرداخته شده است.

نقاط حساس بدن خانم ها: 

در حالت کلی قسمت دهانه­ی رحم، واژن یا فرج آن که شامل قسمت های تپه ونوس، کلیتوریس، نقطه A یا بخش پایینی دهانه واژن، نقطه جی  (G-spot)می­باشد که انزال در این مناطق انجام میشود. مناطقی دیگر از بدن مانند هاله دور نوک سینه و نوک سینه در زنان، دهان و لب‌ها و گردن هم دارای حساسیت بالایی هستد که با لمس کردن، خوردن و لیسیدن باعث تحریک بالای فرد می­شود. مناطق ذکر شده در آقایان هم حساس می­باشد.

بخش داخلی ران، منطقه پشت زانو، قسمت پایین پا و انگشتان پا نیز از جمله مناطقی هستند که می‌توانند در افزایش حساسیت زن و مرد در طول رابطه جنسی تاثیرگذار باشد.

همچنین، لاله گوش، گودی زیر گردن، ناف و بخش پایینی شکم نیز از جمله نقاط حساس و تحریک پذیر بدن افراد در طول رابطه جنسی هستند که نقش بسزایی در تحریک جنسی دارند. تحریک‌پذیری این قسمت‌ها در بدن زنان و مردان تفاوت چشمگیری ندارد.

هر فردی به نقاط مختلف بدن خود با حساسیت متفاوتی واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، تلاش کنید تا نقاط حساس همسرتان را کشف کنید و در زمان پیش‌نوازی و تحریک جنسی از آنها بهره ببرید.

عدم تحریک پذیری جنسی

نداشتن تحریک جنسی یک نوع اختلال یا بیماری است که به طور عامیانه به آن سرد مزاجی می‌گویند. سردمزاجی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در رابطه جنسی و نیز رابطه عاطفی بین زوجین شود. بنابراین، توصیه می‌شود که حتماً برای درمان آن اقدام کنید. در این وضعیت، شخصی به برقراری ارتباط جنسی علاقه‌مند نیست و همسرش را رد می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، به یک پزشک متخصص زنان یا اورولوژیست مراجعه کنید. این مسئله در بسیاری از مواقع از ریشه‌های روانی نشأت می‌گیرد، در چنین حالاتی پزشک شما را به یک روان‌شناس و تراپیست جنسی معرفی می‌کند. اگر با مسائل تحریک جنسی دست و پنجه نرم می کنید، توصیه می شود که به یک متخصص زنان، اورولوژیست یا روانشناس مراجعه کنید.

پرسش های رایج

چه نوع پوشاکی باعث تحریک آقایان می­شود؟

پوشاک و سبک لباس پوشیدن نیز از جمله عواملی هستند که می توانند باعث افزایش تحریک شما و همسرتان می­شود. به عنوان نمونه، مردان در مواجهه با رژ لب قرمز یا لباس‌های قرمز، بیشتر احساس تحریک کنندگی می­کنند. همچنین، استفاده از تاپ‌هایی که سرشانه‌ها را نمایان می‌کنند، لباس‌های مردانه سایز بزرگ، لباس‌های حریر مخصوص اتاق خواب و همچنین لباس‌های کوتاه مانند شلوارک و دامن کوتاه مثالی از لباس هایی می­باشد که زمینه را برای تحریک بیشتر فراهم می­کند.

کدام قسمت از بدن خانمها باعث تحریک بیشتر آقایان می­شود؟

مردان عموماً بیشتر از طریق دیداری تحریک می‌شوند و به سرعت واکنش نشان می‌دهند. بنابراین، استفاده از لباس‌هایی که بدن را به خوبی نشان می‌دهند، مانند لباس‌های کوتاه یا تنگ، می‌تواند تحریکی برای آن‌ها باشد. همچنین، نمایش اندام‌های جنسی مثل سینه‌ها به همسر یا انجام ماساژ بر روی بدن خود در حضور همسر زمینه را برای تحریک جنسی فراهم می­کند.

کدام قسمت از بدن آقایان باعث تحریک بیشتر خانمها می­شود؟

ایجاد هیجان جنسی در بین زنان مسئله ای حائز اهمیت است زیرا زنان نسبت به مردان کمتر به صورت بصری عکس العمل نشان می دهند. همچنین، زنان معمولاً دیرتر از مردان دچار هیجان جنسی می‌شوند. با این حال، علیرغم اینکه زنان عموماً بصری نیستند، اما همگی از مجموعه ای از قواعد عمومی پیروی می‌کنند.

به عنوان نمونه، هیچ زنی از لباس‌های ناپاک یا ناهمگون خوشحال نخواهد شد. ذوق در خرج کردن و تنوع در نوع لباس و همچنین نظم در لباس مردان می‌تواند از عناصری باشد که زنان را به خود جلب کنند.

مناسب ترین و موثرترین وسیله برای تحریک زن چیست؟

در شروع رابطه جنسی، عشق بازی مناسب و کافی یکی از مهم ترین عوامل برای برانگیختن احساس زنان است. در عشق بازی باید به شدت تمرکز خود را بر روی تحریک درست و مناسب خانم ها بگذارید. تحریک کلیتوریس یکی از حیاتی ترین نقاط بدن خانمها برای تحریک شدن است که در زمان برقراری رابطه ­ی جنسی نباید فراموش شود

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا