زنان، زایمان و نازاییکلیه و مجاری ادراری

احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد؟

آیا امکان بارداری با پیشاب یا رابطه بدون دخول برای دختر باکره وجود دارد؟

سوالاتی که برای هر زوجی ممکن است به‌وجود بیاد این است که آیا امکان حاملگی با پیشاب وجود دارد؟، من رابطه بدون دخول داشته ام آیا امکان بارداری هست؟، امکان حاملگی با رابطه مقعدی وجود دارد؟، اگر آب منی روی واژن ریخته باشد امکان حاملگی وجود دارد؟، آیا امکان بارداری برای خانم باکره که آب منی روی شکم، واژن یا کشاله ران آن ریخته شده باشد وجود دارد؟ این‌ها سوالاتی است که سعی می‌شود در این مقاله به آن‌ها پرداخته شود و شما به آگاهی کافی در این زمینه برسید. پس با دکتریاب همراه شوید.

پیشاب چیست؟

قبل از انزال آقایان، مایعی از اندام تناسلی خارج می‌شود که به آن precum یا پیشاب می‌گویند. این مایع شفاف و چسبنده است. پیشاب علاوه بر کاهش اصطحکاک در زمان مقاربت، باعث راحت‌تر خارج شدن اسپرم از بدن می‌شود.

آیا پیشاب حاوی اسپرم است؟

معمولا پیشاب حاوی اسپرم نیست اما طی بررسی‌هایی که صورت گرفته است این مایع می‌تواند حاوی اسپرم‌های زنده باشد که می‌توانند به سمت لوله‌های فالوپ حرکت کنند و یک تخمک را بارور کنند.

آیا امکان حاملگی با پیشاب وجود دارد؟

احتمال بارداری با پیشاب بسیار پایین است اما غیر ممکن نیست. همان طور که اشاره کردیم مایع پیشاب می‌تواند حاوی اسپرم زنده باشد و ایجاد حاملگی کند.

درصورت باردار شدن با پیشاب چه باید کرد؟

در صورت نگرانی درباره بارداری با پیشاب بهتر است تست تشخیص بارداری دهید مخصوصاً اگر از موعد پریود شما گذشته باشد. اگر نگران بارداری با پیشاب هستید، می‌توانید با مشورت پزشک قرص اورژانسی مصرف کنید.

مشورت و مشاوره تلفنی با دکتر متخصص زنان و زایمان به صورت شبانه روزی و 24 ساعته مشاوره آنلاین با دکتر زنان

امکان بارداری بدون دخول وجود دارد؟

یکی دیگر از سوالات پر تکرار که از پزشکان متخصص زنان و زایمان پرسیده می‌شود این است که آیا بدون دخول امکان حاملگی وجود دارد؟ آیا ریختن منی روی واژن یا لای پا امکان بارداری دارد؟

در پاسخ به اینگونه پرسش‌ها باید گفت که: درصورتی‌که اسپرم‌ها با واژن تماس پیدا کنند، احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد. هرچند احتمال بارداری از این روش بسیار پایین است، چرا‌ که اسپرم‌ها مدت‌ زمان بسیار کوتاهی در محیط خارج از بدن انسان زنده می‌مانند.

نتیجه بررسی که روی بیش از ۵ هزار بانوی باردار انجام شده است، نشان می‌دهد که ۴۵ نفر از آن‌ها بدون انجام دخول باردار شده‌اند و این عدد یعنی احتمال بارداری بدون دخول چیزی حدود 0.8 درصد است.

آشنایی با دستگاه تناسلی زنان بیشتر بخوانید: معرفی دستگاه تناسلی زنان | نکات مهم و مراقبت از آن

امکان بارداری با رابطه مقعدی وجود دارد؟

بارداری طبیعی به وسیله ورود اسپرم مرد به محیط واژن، بالا رفتن آن از دهانه واژن، رسیدن به رحم و در ادامه پیوند با تخمک در لوله فالوپ اتفاق می‌افتد. برای بارداری به صورت طبیعی این روند باید طی شود.

رابطه مقعدی شامل ورود آلت تناسلی به مقعد است و به نظر می‌رسد که در این حالت مایع منی و اسپرم از واژن دور می‌ماند، اما اگر مایع منی به طریقی از مقعد خارج شده و به سمت واژن حرکت کند، احتمال بارداری وجود دارد.

در رابطه جنسی مقعدی، بیماری‌های مقاربتی نگرانی بسیار بزرگ‌تری نسبت به بارداری هستند. خطر ابتلا به HIV در رابطه جنسی مقعدی حتی بیشتر از رابطه جنسی واژینال است.

آیا احتمال حاملگی با ریختن اسپرم روی واژن زن وجود دارد؟

در صورت ریختن مایع منی یا اسپرم روی واژن چه دختر باکره باشد و چه نباشد، احتمال بارداری وجود دارد. پس جواب سوال آیا ریختن اسپرم روی واژن دختر باکره باعث بارداری میشود؟ بله است زیرا که اسپرم خاصیت جهش و حرکت به صورت بالارونده دارد اما احتمال بارداری بدون دخول پایین است.

آیا امکان دارد دختر باکره باردار شود؟

بله، به علت خاصیت جهش در اسپرم، در صورت ریخته شدن اسپرم بر روی واژن دختر باکره، احتمال بارداری وجود دارد اما احتمال آن بسیار کم و به صورت نادر اتفاق می‌افتد.

بارداری از روی شلوار و لباس ممکنه؟

پاسخ بله و یا خیر به این شرایط بستگی دارد که آیا اسپرم به واژن رسیده است یا خیر؛ هرچند که بارداری از روی لباس بسیار بعید است.

احتمال بارداری در چه زمانی بیشتر است؟

در طول دوره تخمک‌گذاری، تخمدان‌ها یک یا چند تخمک آزاد می‌کنند که از راه لوله‌های رحمی به سمت رحم حرکت می‌کنند. عمر هر تخمک بعد از آزادشدن ۱۲ الی ۲۴ ساعت است، همچنین اسپرم‌ها نیز بعد از ورود به واژن می‌توانند تا ۵ روز زنده بمانند. بنابراین می‌توان گفت ۵ روز قبل از شروع تخمک‌گذاری و 1 روز بعد از آن، احتمال بارداری وجود دارد.

احتمال بارداری در چه روزهایی صفر است؟

در صورت برقراری رابطه جنسی 6 روز یا بیشتر قبل از تخمک‌گذاری، احمال بارداری تقریباً صفر است. هر چه این روزها کمتر شود احتمال بارداری بیشتر می‌شود. به‌عنوان مثال اگر 2 روز قبل از تخمک‌گذاری رابطه جنسی برقرار کنید، احتمال بارداری حدود 30 درصد است.

لیست پزشکان مرتبط:

53 دیدگاه

  1. من نزدیک پریودیم بود و رابطه داشتم با نامزدم وسط بیکینیم نامزدم پیش آبشو مالید آیا امکان بارداری هست یا نه ؟ بعد ۴ روز قرص اورژانسی هم یدونه خوردم
    لطفا جواب بدید نگرانم😭😔

  2. سلام وقت بخیر تقریبن ۱۱روز از دوران پریودم میگذره امروز صبح با نامزدم رابطه لاپایی داشتیم طوری که من هیچ ترشحی نداشتم و هیچ ترشحی از ایشون رو بدنم حس نکردم فقط بطور مالش بود امکان باردار شدن وجود داره؟

  3. آیا وقتی که ارضا شدی بعد آب منی رو بیرون ریخته و بعد شاش نکرده دوباره سکس انجام بدیم بازم احتمال بارداری هست؟

  4. سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه سه روز پیش با نامزدم رابطه لاپایی با کاندوم داشتیم ولی وسطاش کاندوم درومد اما من سریع خودمو کنار کشیدم و آب منی نبود چون انزالی صورت نگرفته بود و برخوردی نبود امکان بارداری وجود داره؟

  5. سلام.خواهشا پاسخ دهید من در شروع رابطه با نامزدم. آلتم بین باسنش بود که مقداری پیشاب ریخته شد بین باسنش. آیا احتمال بارداری در این حالت وجود داره

    1. سلام
      در شرایطی که توصیف کردید، احتمال بارداری بسیار کم است، اما نمی‌توان گفت که صفر است. پیشاب ممکن است حاوی اسپرم باشد، اما تعداد اسپرم‌ها در پیشاب معمولاً خیلی کم است و شانس بارداری را به شدت کاهش می‌دهد.

      با این حال، اسپرم‌ها برای بارور کردن تخمک نیاز به قرار گرفتن در داخل واژن دارند. اگر اسپرم به نحوی به داخل واژن منتقل شده باشد، این احتمال وجود دارد که بارداری رخ دهد، اما این سناریو در شرایطی که توصیف کرده‌اید، بعید به نظر می‌رسد.

      برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته، استفاده از روش‌های محافظتی مانند کاندوم یا سایر روش‌های پیشگیری از بارداری توصیه می‌شود.

  6. سلام. من اولین رابطه جنسیم رو داشتم و بخشی از هایمن اسیب دید و خونریزی داشتم اما دخول کامل انجام نشد و بعد از اتمام متوجه پیشاب شدیم. احتمال بارداری وجود داره؟

  7. سلام
    اگر رابطه دوخول داشته باشی و پیش آب رفته باشد
    اما خود ره بیرون ارضا کنی آیا امکان بارداری است ممنون

  8. سلام من شش روز پیش ی روز قبل تخمکگذاریم رابطه سطحی و لاپایی داشتم با نامزدم ولی باکره ام و من پیش ابی از اون اشون حس نکردم و موقع انزال هم روی کمرم خالی کردن امکان بارداری هس؟

  9. سلام
    من تو روز تخمک گذاری رابطه داشتم
    دخول هم داشتم اما شوهرم آب منی رو داخل نریخت
    دو بار پشت سر هم بود پیش آب هم خیلی داشت به نظرتون ممکنه بار دوم تو پیش آبش اسپرم باشه ومن باردار شده باشم ؟بین رابطه اول و دوم تقریبا هفت ساعتی فاصله بود به نظرتون تو این مدت چون شوهرم ادرار هم داشته تمیز نشده که اسپرم نداشته باشه ؟الان چهارر روز از اون رابطه گذشته خیلی حالم بده بیشتر ضعف و بی حالی دارم دوست دارم بچه دار باشم هر چند شوهرم بچه نمیخواد 😔

    1. سلام
      با توجه به شرایطی که شرح دادید، احتمال بارداری از طریق پیشاب وجود دارد، اگرچه این احتمال کم است. پیشاب، مایعی است که قبل از انزال آزاد می‌شود و می‌تواند حاوی مقدار کمی اسپرم باشد. به خصوص اگر شخصی قبلا به انزال رسیده باشد، ممکن است مقداری مایع منی باقی مانده در مجرای ادراری وجود داشته باشد که همراه با پیشاب خارج شود. بنابراین، اگرچه احتمال بارداری از طریق پیشاب کم است، اما غیرممکن نیست.

  10. سلام وقت بخیر .من یک روز یعد از اتمام پریودی رابطه ی بدون دخول داشتم که مایع منی با من برخوردی ندتشت اما مایع پیشاب به واژنم خورد و سریع پاک کردیم احتماری وجود دارد؟

  11. چهار روز قبل از پریودم رابطه جنسی داشتم با دخول کامل
    اما مایع منی داخلم ریخته نشد
    با پیشاب احتمال بارداری عست؟
    دو ماه پیش قرص اورژانسی مصرف کردم بازم میتونم مصرف کنم؟
    قرص ال دی اج دی چطور مصرف کنم

    1. سلام من دو بار با نامزدم رابطه داشتم فقط در حد تماس آلت ها بود نه دخول
      بار اول بدون کاندوم بود ک از ایشون مایعی خارج نشد بار دوم با کاندوم بود ولی خارج شد
      سیکل قاعدگیم ۲۶ روزه هست ولی همزمان با تایم پریودم لکه بینی داشتم که اولش قهوه ای تیره بود بعد الان که روز ۴ ام هست کمرنگ تر شده
      در ضمن مقدارش هم کمتر هست نسبت به قاعدگی های قبلیم .
      الان من واقعا پریودم یا باردار ؟؟؟؟

  12. سلام من ۱۸سالمه حدود ده روز پریودم عقب افتاده و پریود نشدم رابطه دخول نداشتم اما به صورت لاپایی بوده و من شرت داشتم و منی خارج نشد که بریزه ولی میترسم با پیشاب اتفاقی بیوفته و دوبار تست دادم و منفی در اومد یه بار دیگه این اتفاق افتاد ولی پریود شدن اینبار دیرتر شده و ورزش هم میکنم هر روز به مدت یک نیم ساعت یا بعضی روز ها بیشتر و بین سیکل قائدگیم لکه بینی قرمز و قهوه ای داشتم که یه روز طول می‌کشید … میشه کمک کنید ؟ایا به خاطر استرس ورزشه یا چیز دیگه

  13. سلام من باکره هستم روز سوم پریودی الت نامزدم مالیده شده ب بالای باسن ب همراه دو سه قطره پیشاب که نوارم تنم بود ۲۴ساعت بعد قرص اورژانسی ۷۵خوردم و ۱۲ ساعت بعد قرص دوم رو خوردم.پریودیمم ۷روزه هستش که الان بعد از خوردن قرص هنوز لکه بینی دارم اما خیلی کمه و قهوه ای رنگم هست حدود۴روزه بجز ۷روز پریودیم که لکه بینی دارم البته خیلی کمترشده ایا امکان اینکه من الان باردار باشم وجود داره؟؟و اگه باردار نیستم چیکار کنم که لکه بینیم قط بشه و چه زمان دوباره پریود میشم

  14. سلام من روز سوم پریودی الت مالیده شده ب باسن ب همراه چن قطره پیشاب ۲۴ساعت بعد قرص اورژانسی ۷۵خوردم و ۱۲ ساعت بعد قرص دوم رو خوردم.امکان اینکه پیشاب به داخل واژن حرکت کنه یا امکان حاملگی هست یا نه؟

  15. سلام ببخشید روز سوم پریودیم بود بعد با نامزدم رابطه جنسی نداشتم چون پریود بودم اما پیش ابش زد بالا معقدم توی خط معقد از بالا بد نوارم تنم بود ممکنه پیش اب حرکت کنه خودش به واژن برسونه

  16. سلام ببخشید شوهر من قبل ارضا شدن التش رو خارج کرد و فقط پیشاب وارد واژنم شد
    و بعدش اورژانسی استفاده کردم
    بازم احتمال بارداری وجود داره ؟

    1. سلام
      طبق توضیحات شما در صورتیکه قرص اورژانسی را به درستی مصرف کرده باشید احتمال بارداری تقریبا صفر است

  17. سلام ببخشید اگ من قرص اورژانسی بخورم و چند روز بعد پریود بشم به این معنیه ک من باردار نیستم؟

  18. سلام ببخشید من باکره ام و نزدیکی با همسرم داشتم طوری ک آلت ایشون همراه با پیشاب بالای کلیتوریسمم بودش میخواستم ببینم اینجوری احتمال بارداری هست که پیشاب حرکت کنه و به واژن برسه ک احتمال بارداری باشه؟

  19. سلام
    ببخشید میخواستم سوال کنم من باکره ام و نزدیکی با همسرم داشتم طوری ک آلت ایشون همراه با پیشاب بالای کلیتوریسمم بودش میخواستم ببینم اینجوری احتمال بارداری هست؟
    ک پیشاب حرکت کنه و به واژن برسه؟

  20. سلام آیا اسپرم پیشاب (منی نه فقط پیشاب)میتونه خود به خود از روی باسن حرکت کنه و وارد واژن بشه ؟ واینکه آیا اسپرم پیشاب میتونه با برخورد دست به آلت به باسن زن انتقال پیدا کنه یا اینکه روی دست سریع خشک میشه ؟هیچ گونه تماس از الت مرد به واژن و بدن زن اتفاق نیوفتاد لطفا یکم بیشتر توضیح بدید

    1. سلام رابطه داشتم باهمسرم قبل ازاومدن منی الت خارج شده ایااحتمال بارداری هست صبح تست زدم دوخط کمرنگ بود

  21. سلام میخواستم بپرسم دست آلوده به پیشاب در صورت تماس با باسن میتونه باسن رو آغشته به پیشاب کنه ؟اگه آلوده بکنه پیشاب میتونه از روی باسن حرکت کنه و وارد واژن بشه و احتمال حاملگی ایجاد کنه؟(البته میزان آغشتگی دست به پیشاب در حد یکی دو قطره بود و هیچ گونه تماس واژینال هم صورت نگرفت )..

      1. سلام
        روز ششم پريودي رابطه بدون دخول داشتم بار اول با كاندوم بود و بار دوم بدون كاندوم فقط پيشاب همسرم احساس ميكنم بود از رابطه ١٥ روز ميگذره چهار بار كيت بارداري اسنفاده كرده ام و منفي بوده چرخه قاعدگي من ٢٨ روزه اس آيا اختمال بارداري وجود دارد

  22. سلام وقت بخیر ایا امکان داره التی که به مقعد مالیده شده پیشابش به واژن راه پیدا کنه ؟

  23. سلام
    من با نامزدم دوهفته ای هستش که نزدیکی دارم تقریبی هرشب از واژن وقتی میخواد به ارضا برسه خودشو عقب مبکشه یعنی اصلا مایع میشو داخله واژل یا حتی روی واژنم هم نریخته ولی به دلیل نزدیکیمونم که شده امکان بارداری وجود داره؟

    1. کاربر محترم سلام
      خارج کردن آلت تناسلی قبل از انزال یک روش جلوگیری از بارداری است که موفقیت در این روش 80درصد است. گاهی اوقات پیشاب حاوی اسپرم زنده است که میتواند باعث بارداری شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از بارداری از کاندوم استفاده بفرمایید.

    2. سلام من یک رابطه داشتم فکر میکنم کمی از مایع پیش اب وارد شده باشه ،بعد از حدود ۲۰ ساعت یک قرص ۱ونیم میلی مصرف کردم و بعد از ۲ ساعت ۲ قرص ۷۵میلی احتمال بارداری هست؟

  24. سلام میخواستم سوال کنم آیا دست میتونه از روی شورت و شلوار، آغشته به پیشاب بشه ؟و اینکه اگه دست آلوده به پیشاب بشه در صورت تماس دست آلوده به پیشاب با باسن دختر امکان حاملگی وجود داره ؟( هیچ گونه تماسی چه با دست چه با آلت مردانه با واژن وجود نداشت و فقط تماس دست با باسن بود )

    1. وقت بخیر
      حتی در صورت ریخته شدن پیشاب و یا مایع منی به همراه اسپرم بر روی باسن، امکان بارداری وجود ندارد

      1. ببخشید منظورم این هست که اگه پیشاب حاوی اسپرم باشه اسپرم موجود در پیشاب میتونه از روی باسن حرکت کنه و وارد واژن بشه اصلا اسپرم پیشاب روی باسن حرکت میکنه که وارد واژن بشه؟ ممنون

      2. سلام ببخشید سوال داشتم که من الان باکره ام نامزدم اسپرمش که اومد با دستمال تمیز کرد بد به واژن من برخرد کرد احتمال بارداری هست؟ چون من الان ۵روزه عقب انداختم و خیلی میترسم چون شکمم صفت شده

        1. سلام ببخشید من یه بار انجام دادم بعد اصلا نشاشیدم فقط پاکش کردم بعد چند دقعه دوباره انجام دادم می‌خوام بدونم بازم امکان بار داری نامزدم هست؟قبل اومدن کشیدم بیرون ولی بار دوم که خواستم انجام بدم نشاشیدم فقط پاک کردم آلتمو بعد چند دقعه دوباره انجام دادم بعد دو روز هم قرص اورژانسی دادم خورده می‌خوام بدونم احتمال بارداری هست یا ن لطفاً کمکم کنید

          1. وقت بخیر
            بارداری در صورتی امکان پذیر است که اسپرم سالم و زنده به واژن خانم راه پیدا کرده باشد.

  25. سلام وقت بخیر
    من چند وقت پیش نامزدم دستشون رو زدن به الت تناسلیشون ک یک مقدار پیشاب داشت و بعد از چند دقیقه حدود ۱۰ دقیقه بعد دستشون رو به واژن بنده زدند من الان پریودم عقب افتاده میخواستم ببینم ایا احتمال بارداری وجود داره؟در این حالت ک اصلا پیشاب و نه مایع منی با واژن بنده برخورد نداشته

    1. سلام
      پیشاب همیشه حاوی اسپرم نیست و اگر هم باشد بعد از چند دقیقه در فضای آزاد از بین می‌رود و با توجه به توضیحات شما احتمال بارداری وجود ندارد و تاخیر در زمان پریود ممکن است به علت استرس شما باشد

  26. سلام من و دوست دخترم کنار هم نشسته بودیم آلت من در اثر تحریک مقداری پیشاب ترشح کرده بود ومن بدون اینکه به آلتم دست بزنم باسن دوست دخترمو دو بار مالش دادم البته من لباس زیر و شلوار پارچه ای تنم بود میخواستم بدونم آیا احتمال آغشته شدن دستم از روی لباس زیر و شلوار پارچه ای به پیشاب و در ادامه اون آلوده شدن باسن دوست دخترم ودر ادامه احتمال حاملهگی وجود دارد ممنون

  27. سلام من نامزد هستم و بعد از ختم پریودم که هشت روز هست روز نهم با نامزدم بودم ایشون نزدیک واژن م پیشاب خودش را مالیده است و از آن موقع سه روز میگذرد الان خیلی نگرانم که آیا باردار شدم یا خیر ،میشه کمک م کنید لطفا

  28. سلام ببخشید من سوال داشتم من با کره ام من یه ماه پیش دو روز بعد تموم شدن پریودم با نامزدم رابطه مقعدی داشتم آبشون خالی کردن داخلم منم بعدش شلوارمو پوشیدم ولی احساس میکنم وسط پاهام خیس شد بعدش خودمو تمیز کردم ولی نمیدونم آبش به واژنم خورد یا نه خیلی استرس دارم بعد یه ماه پریود شدم ولی خونم کمتر از ماه قبل بود البته ماه قبلم کمتر از ماه قبل بود بعدش سرگیجه خفیف دارم بعضی موقه حالت تهوع دارم سینهامم درد میکنه توروخدا کمکم کنید چکار کنم؟ خیلی استرس دارم احساس میکنم شکمم بزرگ شده

    1. کاربر گرامی سلام
      اگر شما بعد از یک ماه پریود شده اید، پس احتمال بارداری صفره
      علائمی که شما اعلام می کنید می تواند از علائم دوره قاعدگی شما باید که در این مدت سرگیجه و سفت شدن سینه ها وجود دارد.
      به هرحال برای اطمینان بیشتر می توانید از پزشکان زنان مشاوره تلفنی دریافت کنید :
      مشاوره تلفنی با متخصص زنان

  29. سلام
    من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم
    منی ایشون رو یا توی واژن اصلا نریخت
    فقط بعد از اینکه پیشاب ایشون وارد دهان من شد، هم دیگه رو بوسیدیم و بعد زبان ایشون وارد واژن من شد
    در کل سوالم اینه که آیا امکانش هست که اسپرم توی پیشاب از طریق چیزی به جز آلت، مثلا انگشت یا زبان باعث بارداری بشه؟
    اخه من چند روز پریودم عقب افتاده

    1. وقت شما بخیر
      در صورت عدم ورود اسپرم به واژن احتمال بارداری وجود ندارد و اسپرم در بزاق دهان کارایی خود را از دست می‌دهد

      1. سلام
        اگر رابطه دوخول داشته باشی و پیش آب رفته باشد
        اما خود ره بیرون ارضا کنی آیا امکان بارداری است ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا