پوست، مو و زیبایی

فیلر بینی چیست؟ نحوه اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

آیا به دنبال روشی برای زیباتر کردن بینی خود هستید؟ فیلر بینی می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. شاید در سالن های زیبایی شنیده باشید که با تزریق ژل می توان به قسمت های مختلف صورت حجم داد. تزریق ژل به بینی نیز طی سال های اخیر رواج یافته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با این روش می توان نواقص بینی را برطرف کرده و به بینی ظاهری خوشایند و استخوانی بخشید.

اگر به دنبال تغییری بدون جراحی هستید، بهتر است پیش از هر اقدامی با چند پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. پزشک پس از بررسی دقیق بینی شما، مناسب ترین روش را پیشنهاد می دهد.

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی روشی بدون نیاز به عمل جراحی است که به شما کمک می کند بدون دردسر به بینی دلخواه خود برسید. پزشک با تزریق دقیق ژل به نقاط مشخصی از بینی می تواند نوک بینی را بالا برده و قوس آن را اصلاح کند. این روش دائمی نیست و پس از مدتی، معمولاً چند ماه، تأثیر آن از بین می رود.

اگر بینی شما قوز دارد یا نوک آن فرو رفته است، فیلر بینی می تواند مشکل شما را برطرف کند. با تزریق ژل به نواحی اطراف قوز، می توان سطح آن را یکدست کرد و با تزریق ژل به قسمت های فرورفته، به بینی حجم داد.

انواع فیلر بینی

دو نوع پرکاربرد فیلر بینی، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت هستند. هر دو نوع برای اصلاح فرم بینی استفاده می شوند و با تحریک تولید کلاژن و الاستین، به پوست استحکام می بخشند. بنابراین حتی پس از جذب کامل فیلر، نتایج آن تا مدتی باقی می ماند.

ژل حاوی اسید هیالورونیک

این ماده طبیعی در بدن وجود دارد و به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. علاوه بر بینی، برای پر کردن گودی زیر چشم، افزایش حجم گونه و رفع خطوط لبخند نیز استفاده می شود. برندهای معتبری مانند Restylane، Juvederm و Teosyal حاوی اسید هیالورونیک هستند.

برندهای مطرح که از اسید هیالورونیک ساخته شده اند، در فهرست زیر ذکر شده اند.

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane

ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

این ماده نیز به طور طبیعی در استخوان ها یافت می شود و برای رفع چین و چروک های عمیق و حجم دهی به نواحی مختلف صورت استفاده می شود. این ژل ها به صورت بیوسنتتیک ساخته می شوند و از هیچ فرآورده حیوانی در تولید ان ها استفاده نمی گردد. برند Radiesse یکی از شناخته شده ترین برندهای این نوع فیلر است.

آیا فیلر بینی دائمی است؟

بیشتر فیلرهای بینی موقتی هستند، اما فیلری به نام بلافیل وجود دارد که ماندگاری بیشتری دارد. این فیلر حاوی کلاژن و ذرات ریز پلی متیل متاکریلات است و برای رفع چین و چروک و اسکارهای آکنه نیز استفاده می شود. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای برطرف کردن چروک بینی تاییدیه سازمان FDA اخذ کرد. در سال ۲۰۱۴ بلافیل برای بهبود اسکارهای آکنه مورد استفاده قرار گرفت.

روش تزریق ژل بینی، در کل روشی ایمن است. با این حال، پیش از انجام آن، آزمایش حساسیت پوستی توصیه می شود. ژل بلافیل برای متقاضیان کمتر از ۲۱ سال، افراد مبتلا به حساسیت شدید و کسانی که به کلاژن گاوی آلرژی دارند، مناسب نیست.

بینی های استخوانی

افرادی با بینی استخوانی، کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند. این افراد معمولاً از برجستگی روی بینی خود ناراضی اند. پزشک با تزریق ژل در بالا و پایین این برجستگی، آن را برطرف کرده و بینی را صاف می کند. برخی بینی های استخوانی حالت افتاده دارند که با تزریق ژل به نوک بینی، می توان این مشکل را اصلاح کرد.

ممکن است پزشک علاوه بر ژل، استفاده از نخ را نیز پیشنهاد کند. نخ برای لیفت بینی و رفع افتادگی آن مؤثرتر است. ژل نیز برجستگی بینی را از بین می برد. در روش لیفت با نخ، پزشک نخ مخصوصی را زیر پوست قرار داده و به سمت بالا می کشد.

بینی های گوشتی

تزریق ژل برای اصلاح فرم انواع بینی، از جمله بینی های گوشتی، کاربرد دارد. البته، همه روش های غیرجراحی تغییرات جزئی ایجاد می کنند. برای تغییرات چشمگیر، پزشک جراحی بینی را پیشنهاد می دهد. افرادی با بینی بسیار بزرگ و گوشتی، با تزریق ژل به نتیجه دلخواه نمی رسند. اما در مورد بینی های کوچک تر، پزشک با تزریق ژل به تیغه و نوک بینی، حالت کشیده تری به آن می دهد.

افرادی با بینی گوشتی بهتر است به جای ژل، از روش های کوچک کردن بینی مانند تزریق آنزیم هیالاز استفاده کنند. این آنزیم با بی حسی تزریق می گردد و معمولاً به چند جلسه درمانی نیاز است. با توجه به اندازه بینی بین ۲ تا ۶ جلسه درمانی در نظر گرفته می شود.

محصولاتی مانند ژل یا کرم کوچک کننده بینی نیز در بازار موجود است. این محصولات با قرار گرفتن روی پوست، باعث افزایش سوخت و ساز سلولی و کاهش چربی می شوند. کرم کوچک کننده بینی، طی چند ماه نتیجه می دهد. قبل از استفاده از این محصولات، حتماً با متخصص پوست مشورت کنید.

شماری از برندهای مطرح این ژل که در بازار رایج است، بخ قرار ذیل اند:

  • ژل بینی گامنو
  • ژل بینی لارا
  • ژل بینی آگوستا
  • ژل بینی الیزا

نکات مهم قبل از تزریق ژل بینی

نکات مهم قبل از تزریق ژل بینی

از آنجایی که تزریق ژل بینی روشی غیر تهاجمی است، آمادگی خاصی نیاز ندارد. اما چند هفته قبل از تزریق، باید از مصرف برخی داروها خودداری کرد. داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، و مکمل هایی مانند کندرویتین و جینسینگ، باعث افزایش خونریزی و کبودی می شوند. بنابراین، مصرف این داروها قبل از تزریق ژل، ممنوع است. به طور معمول پزشک متخصص استفاده از داروهای ذیل را ۳ هفته قبل از تزریق ژل ممنوع می کند:

مزوتراپی صورت چه فواید، کاربردها و عوارضی دارد ؟ بیشتر بخوانید: مزوتراپی صورت چه فواید، کاربردها و عوارضی دارد؟

  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • کندرویتین
  • اکیناسه
  • افدرا
  • گلوکوزامین
  • جینکوبیلوبا
  • جنسینگ
  • خارشیر
  • قرص سیر
  • قهوه

مراقبت های پس از تزریق فیلر بینی

با توجه به میزان مواد پرکننده تزریقی به بینی، به طور معمول افراد می توانند بلافاصله به فعالیت های روزمره خود بازگردند. پس از تزریق، باید از خاراندن این ناحیه اجتناب کرده و از مالش و فشار بر روی فیلرها اجتناب کنید. در واقع، باید به فیلرها فرصت دهید تا با بافت های زیرین پوست سازگار شده و در جای خود تثبیت شوند.

معمولاً طی ۴ تا ۷ روز، فیلر به طور کامل جا افتاده و نتایج نهایی قابل مشاهده هستند. برجستگی ها و ناهمواری های موجود بر روی بینی صاف شده و ظاهری یک دست پیدا می کند. متخصصان معمولاً توصیه می کنند در چند روز ابتدایی پس از تزریق، آب فراوان بنوشید تا ماندگاری فیلر افزایش یابد.

مدت زمان ماندگاری فیلر بینی

تزریق فیلر روشی همیشگی نبوده و پس از مدتی، مواد تزریقی توسط بدن جذب می شوند. اکثر فیلرها حاوی هیالورونیک اسید هستند؛ ماده ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و جذب آن هیچ اختلالی برای بدن ایجاد نمی کند. مدت زمان ماندگاری فیلر به برند محصول مورد استفاده و شرایط فردی هر شخص بستگی دارد. در کل، فیلرها ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی می مانند.

مزایا و امتیازات تزریق فیلر بینی

علاوه بر ایجاد ظاهری زیباتر و دلخواه برای بینی، تزریق ژل مزایای دیگری نیز دارد:

  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • دوره نقاهت طولانی مدت ندارد.
  • در حین انجام عمل هیچ دردی احساس نمی شود.
  • روشی بسیار سریع بوده و حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد.
  • عوارض جانبی بسیار کم و ناچیز است.
  • متخصص با توجه به آناتومی بینی و انتظارات شما، بهترین مدل را ایجاد می کند.
  • نوک بینی را برجسته تر کرده و ظاهری زیباتر به آن می بخشد.
  • با ایجاد حجم، به تقارن دو طرف بینی کمک می کند.
  • در صورت عدم رضایت از نتیجه، امکان بازگشت به حالت اولیه وجود دارد.
  • می تواند به عنوان یک شیوه آزمایشی برای افرادی که تمایل به جراحی بینی دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

مهم ترین معایب تزریق فیلر بینی

اگرچه عوارض جانبی تزریق ژل بسیار نادر است، اما ممکن است در برخی افراد مواردی مانند قرمزی، حساسیت و تورم موقت مشاهده شود که معمولاً ظرف چند روز برطرف می شود. در موارد بسیار نادر و با تزریق نادرست، ممکن است عوارضی مانند نکروز یا از دست دادن بینایی رخ دهد. به همین دلیل، انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه برای انجام این روش بسیار مهم است.

از دیگر معایب تزریق ژل بینی می توان به موقتی بودن نتایج و هزینه نسبتاً بالای آن در طولانی مدت اشاره نمود. همچنین، این روش برای افرادی که دارای برآمدگی شدید بر روی تیغه بینی هستند، مناسب نیست.

شیوه های ترکیبی همراه با تزریق ژل بینی

شیوه های ترکیبی همراه با تزریق ژل بینی

بینی یکی از اجزای صورت است که هماهنگی آن با سایر اجزای صورت بسیار مهم است. تزریق فیلر با ایجاد حجم، باعث بزرگ تر شدن بینی می شود. در برخی افراد، ممکن است پس از تزریق ژل بینی، لب ها نسبت به بینی کوچک تر به نظر برسند. در این موارد، می توان با تزریق فیلر یا استفاده از پروتز، حجم لب ها را نیز افزایش داد.

همچنین، برخی افراد ممکن است دارای پوست شل و افتاده در ناحیه صورت باشند. در این موارد، پس از تزریق فیلر بینی، ممکن است افتادگی پوست در سایر نواحی صورت بیشتر به چشم بیاید. در این شرایط، متخصص پوست ممکن است روش هایی مانند لیفت صورت با تزریق ژل، استفاده از نخ، بوتاکس یا جراحی را پیشنهاد کند.

تزریق فیلر بینی برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق فیلر بینی برای کسانی که دارای نواقص جزئی در بینی خود هستند، انتخاب مناسبی است. با استفاده از این روش می توان برآمدگی های کوچک روی بینی را رفع کرده و ظاهری کشیده به بینی بخشید. افرادی که بینی بزرگی دارند یا برآمدگی شدیدی روی بینی شان مشاهده می شود، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنند تا برای جراحی زیبایی ارزیابی شوند. زیرا تزریق ژل قادر به رفع چنین مشکلاتی نیست.

تزریق فیلر بینی چه عوارضی در پی دارد؟

روش های زیبایی غیر تهاجمی معمولاً عوارض جانبی کمی دارند. پس از تزریق ژل، ممکن است قرمزی و تورم خفیفی در ناحیه تزریق مشاهده شود. اگر پزشک متخصص و باتجربه باشد و قبل از تزریق از داروهای خاص استفاده نشود، احتمال کبودی بسیار کم است.

تزریق فیلر بینی بهتر است یا لیفت با نخ؟

در روش لیفت با نخ، پزشک با استفاده از نخ های مخصوص، بینی را به سمت بالا می کشد. این نخ ها معمولاً دارای خارهایی هستند که پس از قرارگیری زیر پوست از حرکت آن ها جلوگیری می کنند. هر دو روش تزریق ژل و لیفت با نخ، روش های زیبایی غیر تهاجمی هستند و عوارض کمی دارند. پزشک با توجه به شرایط بینی و انتظارات شما، یکی از این دو روش را پیشنهاد خواهد داد. اگر تمایل دارید نوک بینی شما به سمت بالا کشیده شود، لیفت با نخ گزینه مناسب تری است. اما برای ایجاد سطحی صاف روی بینی، تزریق ژل مناسب تر خواهد بود.

آیا تزریق ژل بینی دردناک است؟

تزریق ژل بینی معمولاً درد زیادی ندارد. قبل از تزریق، پزشک معمولاً از کرم بی حسی موضعی استفاده می کند تا درد را کاهش دهد. همچنین، برخی از فیلرهای جدید حاوی ماده بی حس کننده هستند که نیاز به استفاده از کرم بی حسی را برطرف می کند.

آیا فیلر بینی باعث کوچک شدن بینی می شود؟

آیا فیلر بینی باعث کوچک شدن بینی می شود؟

تزریق فیلر با ایجاد حجم در زیر پوست، در ابتدا باعث بزرگ تر به نظر رسیدن بینی می شود. اما پزشک متخصص با تزریق دقیق و حساب شده، می تواند خطای دید ایجاد کند و نواقص بینی را بپوشاند. با از بین رفتن برآمدگی ها، برجسته شدن نوک بینی و ایجاد تقارن در دو طرف بینی، بینی کوچک تر به نظر خواهد رسید.

چگونه می توان فیلر بینی را برطرف کرد؟

اثرات تزریق فیلر بینی دائمی نیست و پس از گذشت چند ماه، ژل به تدریج جذب بدن می شود. اما اگر از نتیجه کار راضی نباشید و بخواهید سریعتر ژل را از بین ببرید، می توانید از روش تزریق آنزیم برای تخلیه ژل بینی استفاده کنید. آنزیم خاص تزریق شده، باعث تجزیه ژل می شود. البته این روش کمی دردناک است و پزشکان معمولاً توصیه می کنند تا مدتی صبر کنید تا ژل به طور طبیعی جذب شود.

انواع فیلر بینی و قیمت های آن ها در سال های مختلف

انواع فیلر بینیقیمت در سال ۱۴۰۲قیمت در سال ۱۴۰۳
فیلر ژنیالبرای بینی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانبیش از ۱۰ میلیون تومان
فیلر نورامیسکلا برای بینی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانبیش از ۱۰ میلیون تومان
فیلر رووفیلحدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانحدود ۱۰ میلیون تومان
فیلر ریوانس کاناداحدود ۱۳ میلیون تومانبیش از ۱۵ میلیون تومان

جمع بندی و راهنمای مراجعه به پزشک متخصص

برای انتخاب مناسب ترین پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی، بایستی به سابقه کاری و مجوزهای حرفه ای او توجه ویژه نمایید. پزشکی که تجربه کافی داشته باشد، پیش از انجام تزریق فیلر بینی، بیمار را به دقت معاینه کرده و پس از اطمینان از کارآمد بودن این روش درمانی، آن را پیشنهاد می نماید. متخصص ایده آل باید در طیف گسترده ای از روش های زیبایی تسلط داشته باشد. بدین ترتیب قادر خواهد بود از میان گزینه های گوناگون، بهترین گزینه را به شما معرفی نماید.

داشتن مجوز حرفه ای به منزله آموزش دیدن در زمینه تزریق فیلر و سایر روش های زیبایی است. در این صورت پزشک در مواجهه با هرگونه مشکل احتمالی، قادر به اتخاذ اقدامات لازم خواهد بود. نکته حائز اهمیت دیگر برای انتخاب بهترین متخصص پوست، مشاهده نمونه کارهای پزشک است. عکس های قبل و بعد بیماران از زوایای مختلف، کیفیت کار پزشک را به خوبی نمایان می سازد. با مشاهده  این عکس ها، متوجه خواهید شد که نتیجه تزریق ژل بینی به نتیجه  مطلوب شما شباهت دارد یا خیر.

لیست پزشکان مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا