پوست، مو و زیبایی

جراحی بوکال فت باعث پیری می‌شود؟ علت پیری پوست در جراحی چربی گونه

آیا جراحی بوکال فت باعث می شود پیرتر به نظر برسید؟ جراحی بوکال فت یا برداشتن چربی زیر گونه ها نوعی جراحی زیبایی است که هدف آن کاهش چربی گونه و اطراف دهان است. این روش به عنوان راه حل تغییر شکل صورت و کاهش حجم  گونه شناخته می شود.

ناحیه بوکال (Buccal) ،زیر استخوان گونه در دو طرف صورت شما قرار دارد و به شکل دو بالشتک چربی است گاهی اوقات برخی افراد با چربی اضافی در این ناحیه مواجه می شوند و گونه های پر و گوشتی دارند. لیپوساکشن نوعی جراحی است که برای کاهش میزان چربی در ناحیه بوکال استفاده می شود. با ما همراه باشید تا ببینید آیا چربی بوکال باعث پیری می شود؟

 عمل بوکال فت معمولا با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود. حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد تا به زندگی روزمره خود بازگردید.اگر قصد انجام این جراحی را دارید، باید به جراح متخصص پلاستیک مراجعه کنید.

جراحی چربی بوکال یا برداشتن چربی دهان در واقع می تواند روند پیری صورت را کمتر کند. با کاهش میزان چربی در ناحیه گونه ها و دهان، صورت لاغرتر و کشیده تر می شود و صورت کوچکتر به نظر می رسد. به یاد داشته باشید که چربی لب تنها یک راه حل موقت برای تغییر فرم صورت است. نتیجه ای که با این روش به دست می آید معمولا برای مدت محدودی پایدار است و تاثیر دائمی بر روی پیری صورت ندارد. همچنین تغییرات طبیعی در ساختار صورت، کاهش کلاژن و الاستین پوست، تغییر در عضلات صورت و سایر عوامل پیری نیز می تواند باعث پیری شود

 عوامل پیری مانند اشعه ماوراء بنفش، استرس، سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و مراقبت نکردن از پوست نیز می توانند از عوامل تسریع پیری باشند. مراقبت مناسب از پوست، استفاده از محصولات مراقبت از پوست، رژیم غذایی سالم، محافظت در برابر تابش نور آفتاب، کاهش استرس و دوری از عوامل مضر برای پوست می تواند به پیشگیری از پیری کمک کند.

با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد عمل زیبایی بوال فت یا سایر روش های زیبایی، مهم است که برای معاینه کامل وضعیت شما و تعیین گزینه مناسب، با یک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مشاوره کنید.

علت پیری پوست بعد از جراحی بوکال فت چیست؟

برای بحث بیشتر در مورد اینکه چربی گونه باعث پیری می شود یا خیر. باید بگوییم که رفع چربی گونه می تواند باعث تغییرات موقتی در ظاهر پوست صورت شود. اما این تغییرات معمولاً باعث پیری زودرس پوست نمی شوند. برای برخی افراد، به خصوص آنهایی که صورت لاغری دارند این جراحی مناسب نیست و ممکن است صورت را پیرتر از آنچه هست نشان دهد زیرا صورت بسیار لاغر است.

دلایل اصلی پیری پوست پس از جراحی چربی گونه به دلیل عوامل دیگری مرتبط با روند طبیعی پیری پوست است:

علت پیری پوست بعد از بوکال فتتوضیحات
افزایش سنبا افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین در پوست و تولید سلول های جدید کاهش می یابد.
سن بیماردر افراد با مسن  افتادگی پوست را افزایش می دهد.
برداشتن بیش از حد چربیاگر پزشک به اشتباه چربی بوکال را بیش از حد خارج کند، پوست شل و افتاده می‌شود.
مهارت جراحجراحی توسط پزشک کم تجربه با مهارت ناکافی ، خارج کردن نادرست چربی  صورت را  پیر نشان می دهد.
روند طبیعی پیری پوستعواملی مانند نور شدید خورشید، آلودگی هوا، استفاده نادرست از محصولات مراقبت پوستی و استرس می‌توانند روی روند پیری پوست اثر بگذارد.

علل پیری پوست پس از چربی بوکال

علل پیری پوست پس از چربی بوکال

1. سن بیمار

سن بیمار تاثیر مستقیمی بر عملکرد چربی بوکال دارد. در افراد مسن، پوست و بافت های صورت انعطاف پذیری و توانایی بازسازی و ترمیم خود را از دست می دهند. همچنین جراحی چربی بوکال بیشتر برای افرادی که صورت گرد و چربی اضافی در ناحیه گونه و دهان دارند مناسب است. برای رفع چین و چروک صورت در سالمندان بهتر است به جای چربی باکال، عمل های زیبایی انجام شود.

از سوی دیگر، در افراد جوان تر، نتایج طبیعی تر و زمان بهبودی کوتاه تری را خواهید دید. به طور کلی مراجعه به متخصص پوست و جراح زیبایی و یا جراح پلاستیک برای تعیین تاثیر سن بر روی چربی صورت و تعیین مناسب ترین روش و زمان انجام آن، ارائه راهنمایی های لازم با توجه به شرایط و نیازهای فردی حائز اهمیت است.

2.حجم چربی خارج شده

هدف اصلی حذف چربی اضافی از ناحیه مشخص شده صورت است. مقدار دقیق چربی برداشته شده را نمی توان به طور کلی تعیین کرد، زیرا به عوامل فردی و نیازهای هر بیمار بستگی دارد. ترکیبات فردی و خواسته شخصی هر بیمار، ساختار صورت و میزان چربی گونه ها و دهان، میزان چربی برداشته شده را تعیین می کند. اگر پزشک به اشتباه مقدار زیادی چربی را خارج کند، صورت بسیار لاغر و پوست گونه شل می شود. این وضعیت باعث پیری پوست می شود.

زاویه سازی فک چیست؟ مزایا و معایب آن بیشتر بخوانید: زاویه سازی فک با ژل – مزایا و معایب آن

3. مهارت جراح

مهارت و تجربه کافی  جراح پلاستیک در جراحی بوکال فت و همچنین  داشتن دانش مدیریت پیری پوست عواملی هستند که در نتیجه نهایی و زمان بهبودی موثرند. انتخاب یک جراح مجرب و شایسته کلید دستیابی به نتایج بهتر و طبیعی تر در جراحی چربی دهان و مدیریت پیری پوست است.

آیا راهی برای جلوگیری از پیری پوست بعد از بوکال فت وجود دارد؟

Fat buccal surgery4

این روش زیبایی می تواند ظاهر صورت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، اما نمی تواند به طور کامل از پیری پوست جلوگیری کند. پیری پوست یک فرآیند طبیعی است که به تدریج با افزایش سن رخ می دهد و باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و چین و چروک پوست می شود.

جراحی زیبایی بوکال فت غبغب باعث ایجاد گردن و صورت مناسب، گونه‌های گردتر و صورت کشیده و همچنین جوان‌سازی در ظاهر می‌شود. با این حال، با گذشت زمان، روند طبیعی پیری پوست ادامه می یابد و علائم پیری ممکن است دوباره ظاهر شوند.

برای حفظ جوانی پوست پس از جراحی بوکال فت و جلوگیری از پیری، مراقبت و نگهداری مناسب از پوست اهمیت بسیار دارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب کافی، استفاده از کرم های ضدآفتاب و محصولات مراقبت از پوست مناسب و یک برنامه روزانه ساده به حفظ جوانی پوست شما کمک می کند.

نظرات مختلف در مورد بوکال فت

در ادامه بحث اینکه آیا چربی بوکال فت عامل پیری است یا خیر، باید بگوییم که این جراحی زیبایی در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، به خصوص در بین افراد مشهور و مشهور. اکثر افرادی که این کار را انجام می دهند خوشحال هستند و معتقدند افرادی با چهره های پر و چاق می توانند این کار را انجام دهند تا صورت خود را لاغرتر و کشیده تر نشان دهند.

البته برخی معتقدند این روش زیبایی برای همه مناسب نیست و ابتدا باید بررسی کنید که آیا صورت لاغر برای شما مناسب است یا خیر. زیرا برخی از چهره ها به دلیل لاغر بودن زیبا به نظر نمی رسد .قریباً همه کسانی که این روش را انجام داده اند معتقدند که باید زیر نظر متخصص پوست و زیبایی انجام شود تا از نتیجه راضی باشند.

اگر از ظاهر گونه های چاق خود راضی نیستید، از نظر بدنی سالم با وزن ثابت هستید، غیر سیگاری هستید و انتظارات واقع بینانه ای از این عمل دارید، کاندیدای ایده آلی برای حذف چربی بوکال هستید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

آیا جراحی بوکال فت باعث پیری میشود؟  همانطور که قبلاً گفتیم، این عمل زیبایی  می توانند باعث ایجاد برخی تغییرات در پوست شما شوند و شما را نگران پیری کند. در حالی که این تغییر باعث پیری زودرس پوست نمی شود. توصیه ما این است که برای رفع عواقب و عوارض با یک پزشک معتمد و با تجربه مشورت کنید.

سوالات متداول

برای جلوگیری از پیری پوست بعد از چربی چه باید کرد؟

مراقبت از پوست با استفاده از کرم ضد آفتاب و دوری کردن از عوامل محرک مانند الکل، سیگار و استرس از پیری پس از بوکال فت جلوگیری می کند.

چگونه بفهمم که جراحی بوکال فت برای من مناسب است؟

برای تعیین اینکه آیا جراحی چربی گونه برای شما مناسب است یا خیر، مراجعه به پزشک متخصص در جراحی پلاستیک و زیبایی ضروری است. پزشک با بررسی دقیق وضعیت صورت و اهداف و نیازهای بیمار می تواند تشخیص دقیقی بدهد. پزشک شما با در نظر گرفتن عوارض و مزایای این روش، وضعیت پوست و ساختار صورت بیمار و توجه به عواملی مانند سن بیمار، سابقه پزشکی و درمان های قبلی، توصیه های لازم درباره مناسب بودن این عمل به شما می دهد.

آیا خارج کردن چربی بوکال پیامد دارد؟

برداشتن چربی بوکال یک عمل زیبایی برای لاغری صورت بشمارمی رود. با این حال، مانند هر روش درمانی، ممکن است عوارض جانبی مانند درد و تورم موقت در ناحیه تحت درمان، کبودی و خستگی در هنگام استفاده از عضلات صورت وجود داشته باشد. همچنین در برخی موارد نادر عوارض دیگری مانند ضعف عضلانی، عدم تعادل، سردرد، تغییر در حس و خشکی دهان نیز داشته باشد.

لیست پزشکان مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا