پوست، مو و زیبایی

بهترین راه‌های پزشکی و خانگی برای چاقی صورت

بهترین روش برای چاقی صورت چیست؟

صورت چاق و گونه های برجسته چهره را جوان و بانشاط نشان می دهد. روش های مختلفی برای از بین بردن چربی صورت مانند تزریق ژل، لیپوساکشن و فیلر وجود دارد، اما می توانید از روش های طبیعی برای افزایش چربی صورت نیز استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چربی‌های صورت، درست غذا خوردن، ورزش و گنجاندن مکمل‌ها و ویتامین‌ها در وعده های غذایی است.

اگر می خواهید برای مقابله با چاقی صورت مبادرت بورزید، از متخصص پوست، مو و زیبایی یا متخصص تغذیه مشاوره بگیرید

راه‌های چاق کردن صورت

داشتن گونه های برجسته ، انسان را سالم و زیبا جلوه می دهد، در حالی که افتادگی گونه ها نشانه پیری پوست است. چین و چروک صورت می تواند در اثر روش های غیر طبیعی مانند تزریق چربی یا فیلر ایجاد شود. اما در عین حال روش های طبیعی چاق کردن صورت زیادی وجود دارد که از نظر پزشکی مورد تایید نیستند، اما بسیاری از افراد بر این باورند که بهترین نتایج را با روش های طبیعی به دست آورده اند.

روش های پزشکی چاقی صورت

روش های پزشکی چاقی صورت

برخی افراد به دنبال تمایل دارند راهی بیابند که چاقی صورت  دراز مدت ایجاد کنند در این صورت انجام جراحی های زیبایی برای آنها توصیه می شود. در اینجا چند روش پزشکی برای چاق کردن صورت آورده شده است:

  • تزریق چربی زیر پوست صورت
  • قرار دادن فیلر
  • مصرف شیر خشک
  • استفاده از مکمل های غذایی و ویتامین ها
  • پروتزهای زیبایی

بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت

کدام ویتامین باعث چاقی صورت می شود؟ مهم ترین ویتامین ها برای چاقی صورت شامل گروه های زیر است:

  • ویتامین های گروه B: این گروه از ویتامین ها یکی از مهم ترین و بهترین گروه ویتامین ها برای چاقی هستند. این گروه از ویتامین ها نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند. در واقع اگر این گروه از ویتامین ها در بدن کاهش یابد، سوخت و ساز بدن به درستی کار نمی کند و فرد وزن کم می کند. ویتامین B در لوبیا، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، آجیل و غلات کامل یافت می شود.
  • ویتامین A: این ویتامین از تجزیه کلاژن پوست در اثر نور خورشید جلوگیری می کند.
  • ویتامین E: به کاهش چین و چروک، افتادگی و در برخی موارد جلوگیری از سرطان پوست کمک می کند، دیواره های سلولی را تقویت می کند و صورت را حجیم می کند.
  • ویتامین C: از پوست در برابر رادیکالهای آزاد محافظت می کند و پروتئین های پوست را حفظ می کند.

 چاقی صورت با شیر خشک

شیر خشک با ترکیبات مغذی مورد نیاز بدن نوزادان تولید شده است. شیر خشک نقش مهمی در حجیم شدن صورت دارد. اگر ظرف یک هفته یا یک ماه از شیر خشک استفاده کنید، نتیجه را روی صورت خود خواهید دید. شیرخشک به دلیل داشتن چربی، پروتئین، مواد مغذی و کالری روی چاقی صورت تاثیر بسزایی دارد. می توانید ترکیب  شیر خشک و شیر کم چرب مصرف کنید. همچنین از شیرخشک برای تهیه ماسک صورت  استفاده کنید.

چاق شدن صورت با پروتز

یکی از روش های چاقی گذاشتن پروتز گونه با عمل جراحی است. جنس پروتزها از سیلیکون است و در گونه ها و صورت کار گذاشته می شوند. تأثیر این کار دائمی است، اما به یاد داشته باشید چهره را غیرطبیعی نشان می دهد.

تزریق چربی و فیلر به صورت

متخصص زیبایی از سایر قسمت های بدن چربی خارج کرده  و به صورت وارد می کند. فیلر نیز نوعی مایع است که برای حجیم شدن صورت تزریق می شود.ولی  تزریق ژل صورت ماندگاری همیشگی ندارد و فقط برای مدت 15 تا 18 ماه روی اثر دارد.

روش های خانگی چاق کردن صورت

Home methods of fattening the face

چندین راه درمان  طبیعی و خانگی  برای داشتن صورت پرتر  در دسترس هست. این روش ها شامل ورزش های خاص، استفاده از محصولات موضعی برای جلوگیری از دهیدراته شدن   پوست و استفاده از غذاهای سالم برای افزایش چربی سالم بدن و افزایش وزن است.

ورزش صورت

ورزش صورت که به نام یوگای صورت نیز شناخته می شود، ماهیچه های صورت را برای داشتن ظاهری جوان تر تقویت می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که 30 دقیقه در روز به مدت هشت ماه یوگای صورت انجام داده بودند ، چهره‌های سفت‌تر و جوان‌تری داشتند.

برخی از تمرینات یوگای صورت عبارتند از:

  • لب های خود را جمع کنید و در حالی که لبخند می زنید ماهیچه های گونه خود را بکشید. پس از آن، انگشتان خود را در دو طرف دهان قرار دهید و انگشت خود را به سمت گونه ها ببرید. 20 ثانیه این حرکت را انجام دهید
  • دهان خود را بسته نگهدارید و تمام فضای درون دهان را از هوا پر کنید تا تمام گونه ها پر از هوا شوند. ۴۵ ثانیه در این حالت بمانید، سپس به آرامی نفس خود را بیرون دهید.
  • هنگام لبخند زدن دهان خود را باز نگه دارید، به کمک انگشتان هر دست به آرامی گونه های همان سمت خود را به آرامی بالا و پایین بکشید. این حرکت را به مدت 30 ثانیه انجام دهید.

به صورت خود آلوئه ورا بمالید

اگرچه آلوئه ورا صورت را چرب نمی کند، اما می تواند به کاهش چین و چروک روی پوست کمک کند و چهره شما را شاداب نشان دهد. طبق تحقیقات سال 2021 در مورد خواص دارویی آلوئه ورا. این ماده خاصیت مرطوب کنندگی بالا داشته و قادر است رطوبت پوست را تامین کندو همینطور چین و چروک های پوست را کاهش می دهد در این میان، سایر مواد مفید برای پوست موجود در آلوئه ورا مانند آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E، پوست را جوان تر و شاداب تر می کند.

استفاده از ماسک سیب

ماسک سیب یک روش خانگی برای جوانسازی پوست است. سیب منبع غنی از کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان‌هاست که می‌تواند به چاقی و شادابی صورت کمک کند. برای تهیه ماسک، سیب را رنده کرده و به مدت 20 دقیقه روی صورت بمالید.پس از آن با آب به ملایمت شستشو دهید.

میوه سیب بخورید

اعتقاد براین است که با مصرف روزانه یک سیب خوراکی از مراجعه به پزشک بی نیاز می شوید.مصرف روزانه سیب به دلیل خواص سلامتی‌بخش آن توصیه می‌شود.سیب  به دلیل آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های B، A و C باعث جلوگیری از آسیب‌های بافتی می‌شوند. جایگزینی میان‌وعده‌های ناسالم بخصوص چرب یا شور با سیب می‌تواند به سلامت و شادابی پوست کمک کند.علاوه بر این به زیبایی پوست هم کمک می کند . کلاژن و الاستین موجود در سیب پوست را نرم و صاف می‌کند.

ترکیب گلیسیرین با  گلاب یا آب

در یک لیوان مخلوطی به نسبت مساوی از آب و گلیسیرین تهیه کنید و با یک پد تمیز شب ها قبل از خواب روی صورت خود بمالید.این ترکیب  پوست شما را تمیز و مرطوب می کند و باعث شادابی و استحکام آن می شود. طبق مطالعات انجام شده گلاب دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است.

مخلوط گلیسیرین و گلاب یکی دیگر از ماسک های خانگی پوست است. این ترکیب پوست را آبرسانی کرده و آن را جوان می کند. برای انجام این کار، مقدار مساوی آب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب به صورت خود بمالید

روتین پوستی چیست و چگونه تعیین می‌شود؟ بیشتر بخوانید: روتین پوستی روزانه و مناسب انواع پوست

استفاده از ماسک عسل

عسل با داشتن  خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی که دارد نقش مثبتی در سفت شدن پوست دارد. با استفاده از ماسک عسل می توانید صورت خود را جوان و شاداب کنید. برای تهیه ماسک عسل به مقدار مساوی عسل و گیاه پاپایا را با هم مخلوط کرده و سپس روی صورت خود بمالید و ده دقیقه بگذارید بماند و سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. به یاد داشته باشید که عسل طبیعی حاوی مواد مغذی بیشتری است.

مصرف عسل خوراکی

مصرف عسل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان می تواند برای چاقی و شادابی پوست مفید باشد. اما باید در مصرف آن به دلیل میزان قند بالا، اعتدال را رعایت کرد.مصرف روزانه چند قاشق غذاخوری در برنامه غذایی روزانه به چاقی صورت کمک می کند.

استفاده از ماسک شیر

milk mask for face

ماسک شیر یک روش خانگی برای پاکسازی، مرطوب سازی و جوانسازی پوست صورت و گونه ها است. شیر حاوی اسید لاکتیک، پروتئین و اسیدهای آمینه است که برای پوست مفید هستند. علاوه بر ماسک، نوشیدن شیر نیز توصیه می شود.شیر های تهیه شده حیوانی کالری بیشتری از مشابه گیاهی آن و یا نوشیدنی هایی مثل چای و آب میوه دارند و مواد مغذی اساسی بدن را در بر دارند.

مصرف خوراکی آجیل و دانه های مغذی

مصرف آجیل و دانه های مغذی به دلیل داشتن چربی های سالم می تواند به چاقی و شادابی پوست صورت کمک کنند.

استفاده از روغن های گیاهی روی پوست

مطالعات نشان داده که استفاده از روغن های گیاهی روی پوست صورت، به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، باعث چاقی و شادابی پوست میشود. اما باید ابتدا آزمایش حساسیت انجام شود روی بخشی از پوست تست شود. روغن‌های پیشنهادی عبارتند از:

روغنخواص روغن
روغن آووکادوآنتی اکسیدان ، مرطوب کننده ،استفاده برای پوست‌های حساس و خشک
روغن نارگیلضد التهاب ،محفاظت از پوست در برابر اشعه UV
روغن زیتونضد التهاب، آنتی اکسیدان ، مرطوب کننده

خوردن ژله برای چاق شدن صورت

فواید بسیار ژله برای چاقی صورت ثابت شده است. با توجه به تجربیات افراد مختلف، اگر ژله را با معده خالی حدود 3 تا 4 ماه مصرف کنید، بعد از مدتی تغییرات حیرت انگیزی در پوست دیده می شود.

چاقی صورت با جوانه گندم

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای چاق شدن صورت جوانه گندم است. جوانه گندم حاوی  ویتامین ها و پروتئین است. می توانید جوانه گندم را در  سالاد و ماست ریخته و بخورید. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین E و ویتامین B به همراه کاهو است که به آبرسانی و حجیم شدن صورت کمک می کند. یکی دیگر از عوامل موثر در اثربخشی جوانه گندم برای چاق شدن صورت، پروتئین بالای آن است. با تامین پروتئین لازم به ماهیچه های صورت از طریق جوانه گندم می توان به چهره ای پر و چاق با گونه های برجسته دست یافت.

 خیار و گلاب در برابر چاقی

ماسک خیار و گلاب برای پوست های چرب مفید است. چند بار در هفته از اسکراب خیار و گلاب روی پوست بمالید. خیار آبرسانی زیادی دارد و گلاب به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی به ترمیم سلول های پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند.

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

What should we eat for facial obesity

برای رسیدن به صورتی پر و برجسته، داشتن رژیم غذایی مناسب و مفید بسیار مهم است. برخی از خوراکی‌ها با آبرسانی و شادابی پوست، تأثیر چشمگیری در چاقی صورت دارند:

  • میوه‌ها و سبزیجات به دلیل آبرسانی پوست، بهترین منابع برای این منظور هستند. نوشیدن آب کافی نیز باعث رسیدن میزان مناسب آب به بافت‌های پوست می‌شود و صورتی شاداب‌تر و جوان‌تر را به ارمغان می‌آورد.
  • چربی‌های سالم و روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و آووکادو از عوامل چاقی صورت محسوب می‌شوند.
  • شیر نیز به دلیل سرشار بودن از پروتئین، چربی و کربوهیدرات، یک ماده غذایی بسیار مفید برای چاق
  • شدن صورت است.
  • مصرف روزانه آن باعث افزایش توده بدنی و چاقی صورت می‌گردد.
  • برنج به عنوان یکی از پرکالری‌ترین مواد غذایی نیز تأثیر زیادی در چاقی صورت دارد.
  • گوشت قرمز هم با عضله‌سازی در تمام بدن، باعث افزایش وزن و چاقی صورت می‌شود.

یکی از راه‌های افزایش وزن و چاق شدن صورت، بالا بردن کالری مصرفی در روز است. دو میوه پرکالری و مقوی برای این منظور، انبه و موز هستند. قرار دادن 3 تا 4 وعده از این میوه‌ها در رژیم غذایی باعث چاقی صورت می‌گردد.

چاق شدن صورت در یک هفته

چاق شدن صورت در عرض یک هفته به روش طبیعی امکان‌پذیر نیست. تنها با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، انجام تمرینات ورزشی مخصوص صورت، استفاده از ماسک‌های طبیعی و روغن‌های گیاهی می‌توان روند چاق شدن و سفت شدن صورت را آغاز کرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

برای رسیدن به صورتی چاق و سفت، روش‌های طبیعی و غیرطبیعی مانند عمل‌های زیبایی وجود دارد. روش‌های طبیعی شامل داشتن رژیم غذایی سالم پرویتامین، نوشیدن آب و شیر فراوان، ورزش‌های مخصوص صورت، استفاده از ماسک‌های گیاهی و روغن‌های طبیعی است. از سوی دیگر، روش‌های غیرطبیعی مانند تزریق ژل و چربی به صورت نیز وجود دارد که نیازمند مشورت با پزشک است.

پرسش و پاسخ

چرا صورت من اصلا چاق نمیشود؟

چنانچه در مدت کوتاهی دچار کاهش وزن و لاغری صورت شده‌اید، برای برگرداندن بافت صورت باید کمبود وزن را جبران کنید. در غیر این صورت، انجام روش‌های زیبایی تزریقی می‌تواند به چاقی صورت کمک کند.

آیا ماساژ صورت برای چاقی صورت موثر است؟

. ماساژ صورت با روغن‌های طبیعی نیز موجب بهبود گردش خون و سفتی بافت‌های صورت می‌شود.

]یا روغن خراطین برای چاقی صورت موثره ؟

 روغن خراطین یک روغن سنتی با خاصیت حجم‌دهندگی برای صورت است که باید همراه با ماساژ کامل مصرف شود تا جذب صورت گردد.

لیست پزشکان مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا